Fortsätt sagan

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Fortsätt sagan

Post by yrväder »

Elefanten hade stora öron, öron som gjorde att när han fällde ut dem kunde lyfta från trädets gren och landa på marken framför katten pelle.
Pelle tittade med stora ögon, vad var detta och han sa, vad är du för en, du går inte du svävar, det kan man väl inte göra ändå.
Jag är sumba och jag kommer från fantasiernas rike och i fantasierna är allt möjlig. Jag bara tänker tanken, tror på den med hela mitt elefantjag och så börjar jag sväva. Tankens makt är stor.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Fortsätt sagan

Post by yrväder »

Pelle gapade häpet och undrade, är elefanten en illusion, eller står han här framför mig och säger det här, är det här på riktigt. Så han sa vad sa du,
Sumba tittade på pelle katt och sa med lugn och vänlig röst, Jo det som är en illusion, en fantasi kan upplevas som verkkligt för någon annan. Du ser ju mig Elefant Sumba och just nu befinner jag mig i din fantasi och det gör att du kan se och höra mig. Jag är en villfarelse, men slut dina ögon, andas i
in andas ut , följ andningen ända ner till bäckenet och ut genom näsan, känn stillheten ta plats öppna ögon.
Pelle katt tittade sig runt förvirrat, elefant sumba, han fanns inte kvar, hade jag drömt att det hände, märkligt kändes och såg verkligen verkligt,
för mycket rummel om nätterna och för lite sömn skrattade pelle och sprang visslande därifrån, lycklig över att ha vaknat upp ur sin dröm.

:P Snipp, Snapp så var sagan slut. :P
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Fortsätt sagan

Post by wasp »

Geta wrote: 12 Jul 2022, 18:06tror du ja...
Nej! Pelles ägarinna gick i 'kinesplankor', det var sommar och varmt. På plankorsningen med järnvägen i Lexe halkade hon till och fastnade med tårna i glipan mellan betong och räls. Räddningstjänsten fick rycka ut på ett mycket ovanligt uppdrag........

Image

'Kinesplankor*
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Fortsätt sagan

Post by yrväder »

Ser med spänning fram emot att få läsa sagan, den börja bra så mitt intresse är fångat.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Fortsätt sagan

Post by yrväder »

Pelle fick på sin strapats syn på gumman gunilla , omringad av 2 brandmän som försökte lirka ut tårna från från rälsen, de smorde in tårna med rapsolja så att de skulle bli riktigt ojliga och hala och slinka ur sitt grepp och så tog de ett grepp om barmen och började gunga henne fram och tillbaka och tårna och foten följde med i rytmen av gungandet och se lossna ur sitt grepp från rälsen gumman gunilla skrattade lyckligt och tackade sina 2 hjältar, pelle katt hoppa upp i hennes knä och strök sig mot hennes ansikte kärleksfullt.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25908
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Fortsätt sagan

Post by Leakim97 »

Sen blev Pelle trött
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Fortsätt sagan

Post by yrväder »

sträckte lojt på sig och slog sig ner intill ett träd där trädens grenar med gröna skimrande löv gav honom skugga.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Fortsätt sagan

Post by yrväder »

Pelle, låg med ett öga vilande och det andra lite lätt kisande så att han inte skulle gå miste om det som kanske kunde bli nyhetens behag. Kanhända smäckra mathilda uppenbara sig för honom sensuellt tassande med svansen lojt avslappnad, mjukt kuttramjaua hej på dig Pelle katt, tack för senast.
Men se nej inte var det smäckra mathilda som dök upp , det var humle, humle som han inte sett på 2 dagar.
Var har du hållt hus humle, tjenare förresten. Livet lever, magen fylls på, inget att klaga på, har taget mig en tur till andra sidan staket och kikat runt men får lov och säga att det kvarteret ligger i lä med det här. Vad tänker vi idag, förutom att ligga här under trädet ?
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25908
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Fortsätt sagan

Post by Leakim97 »

Vi ska springa till vattenkranen i huset och dricka vatten. Det är det bästa Pelle katten vet. Kranvattnet.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Fortsätt sagan

Post by yrväder »

Kranvatten så friskt och fräscht, ja det är när det smakar som bäst sa humle till Pelle. Du först Pelle sen tar jag min vattendos. Jag vet , vad vi kan göra sen Humle till Pelle, vi går på upptäcksfärd upp över kullen och ner, vi har faktiskt aldrig tagit oss förbi kullen slut. Vad tror du vi finner där Pelle ?
Post Reply