Existerar jag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25911
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Existerar jag?

Post by Leakim97 »

Rösterna och annat måste inte ha en orsak, eller jo, orsaken är att man utvecklat en psykossjukdom. Det har bara med hjärnan att göra, inte med något utanför
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Existerar jag?

Post by memphis »

Men det förklarar inte varför rösterna gör allt för att psyka oss. Det finns en agenda och intentioner. Det kan vara det undermedvetna som leker med oss. Och vad är drömmar? Jo, det undermedvetna som leker med oss!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25911
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Existerar jag?

Post by Leakim97 »

Rösterna psykar för att man undermedvetet är självkritisk och är hård emot sig själv undermedvetet, den grunden är väldigt svår att förändra för en själv, kan det vara en förklaring?
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25911
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Existerar jag?

Post by Leakim97 »

Det kanske bottnar i trauman?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8537
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Existerar jag?

Post by Richard »

Det kanske är ett kvantfält som våra medvetanden finns i? Alltså ett fält tänk ett magnetiskt, typ det man för kallade "ether", som ligger över allt, små partiklar interagerar med fältet o styr våra medvetanden? När man dör, så faller partikeln sönder som en instabil partikel. Men det måste på något sätt interagera med de partiklar vi känner till. Det kan vara det som kallas för "mörk materia" som styr våra medvetanden?

2012 hittade man ett sådant fält och en partikel, men som gör att saker får massa. Higgs-partikeln, som Peter Higgs la fram som en teori redan 1964... Samt kanske det finns fler än de 4 typer av krafter som finns, vi märker av eden elektromagnetiska, t.ex. ljuset, och gravitationskraften, sen finns det 2 krafter som bara verkar inom atomkärnan, men som är absolut nödvändiga. Finns mer om det här; https://en.wikipedia.org/wiki/Fifth_force
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25911
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Existerar jag?

Post by Leakim97 »

Psykos är en reaktion på att hjärnan inte orkar mer? En krisreaktion?
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25911
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Existerar jag?

Post by Leakim97 »

Nu bara spekulerar jag med det jag skrivit. Jag har inte de ”rätta” svaren och det kan nog vara svårt att veta om det finns ett ”rätt” svar för det mesta kan ju ifrågasättas på ett eller annat sätt
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Existerar jag?

Post by memphis »

Det undermedvetna har grymma drag i sig. Det är förklaringen till att rösterna är elaka. Och allt som existerar har en orsak.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25911
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Existerar jag?

Post by Leakim97 »

Ja rösterna är elaka för att ens undermedvetna fungerar på det sätt som det fungerar, alltså resultatet utav sitt liv, med allt som det innebärt
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25911
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Existerar jag?

Post by Leakim97 »

Så de som har röster som psykar dem, de har ett undermedvetet som gör att hallucinationerna blir på det sättet? Förstår jag dig korrekt
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25911
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Existerar jag?

Post by Leakim97 »

Jag tycker att sånt här är väldigt intressant 😃
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Existerar jag?

Post by memphis »

Ja. Det undermedvetna är mera totalt än vårt ytliga medvetande. Där finns vackra ting men också en stor grymhet. Där finns ingen moral. Därav skapas t ex mardrömmar och elaka röster.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply