Vad har ni gjort idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Brukar gilla att titta på Youtube men nu orkar jag inte med det. Det blir för mycket intryck. Tv:n har också stått av idag. Viska är perfekt. Här är det lugnt och skönt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Har ätit frukosten i sängen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Not much.

Har gått promenaderna. Även lagat korvstroganoff.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Inwatto
Silvermedlem
Posts: 1875
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Inwatto »

Funderade på om jag skulle ringa Apoteket och efterlysa min blodfettsmedicin som jag beställde 24 januari. Klämde ut lite tålamod till ur tuben och då kom SMS om att de packat varorna. Äntligen! Gjorde min dag.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Har lidit större delen av dagen. Det var nån timme i början på kvällen då jag mådde lite bättre, men nu är det tillbaka igen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Förbereder mig för att lämna det sjunkande skeppet.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by amandara »

memphis wrote: 04 Feb 2022, 08:30 Förbereder mig för att lämna det sjunkande skeppet.
Hur tänker du memphis? Önskar dig att du får må bra.

Jag har barnvaktat idag. Och varit ute i regnet, för jag skulle hämta och lämna barnet. Annars när det regnar är jag sällan ute, jag tycker inte det regnar så mycket- eller så regnar det på andra tider än när jag är ute.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

amandara wrote: 04 Feb 2022, 17:33
memphis wrote: 04 Feb 2022, 08:30 Förbereder mig för att lämna det sjunkande skeppet.
Hur tänker du memphis? Önskar dig att du får må bra.

Jag har barnvaktat idag. Och varit ute i regnet, för jag skulle hämta och lämna barnet. Annars när det regnar är jag sällan ute, jag tycker inte det regnar så mycket- eller så regnar det på andra tider än när jag är ute.
Jo jag tänker att jag måste ta tillbaka kontrollen över mitt digitala liv. Problemet är att både datorn och mobilen är infekterade, så jag kan inte göra några ändringar med dessa enheter, för det ser hackarna i realtid. Jag måste alltså först skaffa en ny mobil eller laptop. Vilket är en kostnadsfråga. Sen eftersom hackarna har kontroll över min epost försvårar det onlineköp Och här i byn finns ingen affär som säljer teknik. Så det är ett moment 22 tills jag får tag i en nu mobil.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by amandara »

memphis wrote: 04 Feb 2022, 17:40
amandara wrote: 04 Feb 2022, 17:33
memphis wrote: 04 Feb 2022, 08:30 Förbereder mig för att lämna det sjunkande skeppet.
Hur tänker du memphis? Önskar dig att du får må bra.

Jag har barnvaktat idag. Och varit ute i regnet, för jag skulle hämta och lämna barnet. Annars när det regnar är jag sällan ute, jag tycker inte det regnar så mycket- eller så regnar det på andra tider än när jag är ute.
Jo jag tänker att jag måste ta tillbaka kontrollen över mitt digitala liv. Problemet är att både datorn och mobilen är infekterade, så jag kan inte göra några ändringar med dessa enheter, för det ser hackarna i realtid. Jag måste alltså först skaffa en ny mobil eller laptop. Vilket är en kostnadsfråga. Sen eftersom hackarna har kontroll över min epost försvårar det onlineköp Och här i byn finns ingen affär som säljer teknik. Så det är ett moment 22 tills jag får tag i en nu mobil.
Ja ok då förstår jag. Jag blev lite orolig dära, vad du menade med att lämna skutan. En del tar ju livet av sig vid psykisk ohälsa. Gott då att det inte var det du tänkte. Hackare och psykos är inte heller roligt och inte när de sammanfaller
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Nissegossen »

Sovit bort dagen
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Swesanne »

Hackare och psykotisk är sämsta kombon. Kämpa Memphis 🌸
Herring
Vanadinmedlem
Posts: 1005
Joined: 24 Jun 2021, 14:04

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Herring »

Tvättat. Ska snart hämta upp tvätten.
Post Reply