Klimatet.

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klimatet.

Post by memphis »

Minns att jag läste en bok en gång om en man vars segelbåt förliste. Han tillbringade tre månader ensam på en livflotte. Han lyckades bygga en enkel destillationsapparat av en bit plast och kunde på så vis producera lite dricksvatten åt gången, och hålla sig vid liv. Till slut nådde han en kust och blev räddad.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8536
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Klimatet.

Post by Richard »

memphis wrote: 19 Jun 2023, 17:54
Krokus wrote: 19 Jun 2023, 15:20 Elon Musk knullar runt väldigt mycket och verkar inte hört talas om kondom. :lol:
Haha! Ja vad ska man göra om man är miljardär och världen håller på att gå under :lol:
En del miljardärer väljer att äventyra, t.ex. åka ner i ubåtar o titta på Titanic, sen fastnar de där nere...

https://www.tv4.se/artikel/122f0dxi6GIW ... -i-titanic
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Klimatet.

Post by Geta »

De måste vara uttråkade med sina miljarder.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Klimatet.

Post by zoegas »

Image
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Klimatet.

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 22 Jun 2023, 09:23 Image
Vad gör man i en sådan situation?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Klimatet.

Post by Nissegossen »

Lyder den inre rösten från Gud som säger gå inte ombord
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klimatet.

Post by memphis »

Tänker på den där hemska Madsen som hade en ubåt. Han mördade en kvinna tror jag. Eller om hon klarade sig, jag minns inte. Tänk att vara instängd på en ubåt med en sadistisk mördare! Ubåtar- nej tack för mig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Klimatet.

Post by Zoidar »

memphis wrote: 22 Jun 2023, 14:51 Tänker på den där hemska Madsen som hade en ubåt. Han mördade en kvinna tror jag. Eller om hon klarade sig, jag minns inte. Tänk att vara instängd på en ubåt med en sadistisk mördare! Ubåtar- nej tack för mig.
Han torterade, våldtog och styckmördade kvinnan. De hittade delar av henne. Kim Wall hette hon. Hennes föräldrar berättade om hur svårt det var för dem att leva med detta i huvudet. Finns inga ord som kan beskriva denna ohyggliga ondska.

Image
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klimatet.

Post by memphis »

Ja just det. Nu minns jag när du säger det.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Klimatet.

Post by Swesanne »

Nissegossen wrote: 22 Jun 2023, 14:25 Lyder den inre rösten från Gud som säger gå inte ombord
Exakt! Får lite panikkänslor bara att tänka på det..
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Klimatet.

Post by Zoidar »

Inte kul nä...
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Klimatet.

Post by Cosmos »

memphis wrote: 16 Jun 2023, 18:55 Snart kommer Cosmos in här och talar om ko-pruttar. Det är hennes käpphäst :lol:
:lol: :lol: :lol:
Ja du, det är min grej. Men klimathotet är faktiskt överdrivet. Dessutom talar man bara om det i futurum. D v s vad som kommer att hända om vi inte slutar flyga och konsumerar. Dessutom är det en hämsko på hela ekonomin. Om folk inte konsumerar, vad händer då. Sjunkande BNP och liten tillväxt om någon. Just nu har Sverige minustillväxt. Det är något att fundera över.

I förlängningen leder låg konsumtion till arbetslöshet. Också något att fundera över.

Klimatet förändras växelvis. Det vi har nu är ungefär i mitten av cykeln. Vi har väldigt varma somrar men normala vintrar, vårar och höstar. Runt om i Europa har man fruktansvärda somrar nuförtiden. Men allt går i cykler.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply