Långa kvällar och nätter

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Långa kvällar och nätter

Post by Fantasio »

Jag kan inte finna ro att ligga på sängen hela kvällarna. Jag måste vara vaken, annars sover jag inget om nätterna. Kvällen är fortfarande ung, men jag har inget att göra. Har ringt syrran och en kompis och har fått två samtal från några andra. Jag är inte ensam, jag har ju vänner. Men har ingen att t ex gå på krogen med om nu inte jag slantar upp förstås. Men det har jag ingen lust med att göra.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Långa kvällar och nätter

Post by Zoidar »

När jag var deprimerad för x antal år sedan låg jag i sängen hela dagen, kunde inte gå upp.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Långa kvällar och nätter

Post by Fantasio »

Jag var ute på äventyr till efter klockan fyra. La mig då på sängen och vilade bort kanske en timma. Nu har jag som vaken bara suttit vid datorn och det känns inte bra. De dagar jag vaknar tidigt förbannar jag, jag vill sova bort större delen av mitt liv.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Långa kvällar och nätter

Post by wasp »

Sover kvällar och nätter. Kan somna 18.30 redan och sova till 4.00.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Långa kvällar och nätter

Post by memphis »

Kvällarna är bäst.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Långa kvällar och nätter

Post by Fantasio »

Här sitter jag med träsmak och lyssnar på AC/DC. Jag har alltid musik i spelaren när jag surfar. Vill egentligen göra något konstruktivt, men orken tryter.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Långa kvällar och nätter

Post by memphis »

Tycker att dagarna går mycket segare än vad kvällar och nätter gör. På nätterna sover jag.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61083
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Långa kvällar och nätter

Post by Nissegossen »

Radio på datorn går dygnet runt på datorn, lägre volym på natten bara, inte hörbart utanför lägenheten.
Kan ju sätta på mig hörlurar också.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Långa kvällar och nätter

Post by Fantasio »

Usch, mötesplatsen stängde efter klockan ett idag, så nu sitter jag här och är uttråkad fast klockan bara är kvart i två. Vad ska jag göra med all tid? Hur ska jag fördriva tiden på bästa sätt? TV-spel kan man ju spela, men jag sitter fast i ett spel och blir så frustrerad av motgångar i spelen. Ofta ligger jag på sängen när jag kommit hem från mötesplatsen bara för att tiden ska gå. Det optimala vore att sova till fem på kvällen så man inte blir uttråkad tidigt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Långa kvällar och nätter

Post by memphis »

Du kanske skulle behöva en hobby Fantasio. Kanske är motorcykel inte sån dum idé ändå. Du behöver ju inte köpa en svindyr ny.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Långa kvällar och nätter

Post by Fantasio »

En motorcykel vill jag ha. Det är en utmärkt hobby, men dyr. Hur fördriver du kvällarna, memphis?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Långa kvällar och nätter

Post by memphis »

Jag har inga problem med att fördriva tiden. Mellan promenaderna sitter jag mest i soffan och lyssnar på tv:n och surfar med mobilen. Tycker att dagarna och kvällarna går snabbt förbi.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply