Alkohol

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Alkohol

Post by Klankedinken »

Det är svårt att sitta brevid när någon förstör sitt liv
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Alkohol

Post by Schizofreni »

Fantasio wrote: 20 Aug 2021, 17:01 Jag tar Stesolid fast jag dricker. Än har jag inte dött. Tror inte det är så farligt att blanda. Jag har ju låg dos också. Ungefär som myten om att äter man penicillin uteblir effekten om man dricker.
Ok, vad anser din mamma vara den optimala kombon av benzo-alkohol för dig?

Eller håller du din kära mamma utanför bruket och bara välkommnar hennes fragila närvaro som orsak att yrka på mer benzo & alkohol?
Last edited by Schizofreni on 20 Aug 2021, 17:44, edited 1 time in total.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Alkohol

Post by Klankedinken »

Nu är vi två..
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Alkohol

Post by Klankedinken »

Dricker man mer än 14 standard glas utspritt på en vecka så är det riskbruk för alkohol. Det är 23 cl ren sprit. Det är 14 cl ren sprit i 40% 35 cl..
Man kan alltså dricka ganska mycket.
Sen finns det en regel till och det är att man inte får dricka för mycket på en gång..

https://www.alkoholprofilen.se/

Börja här och kolla om du har riskbruk.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Alkohol

Post by amandara »

Tycker inte man ska snacka skit om inläggningar. Ibland är de nödvändiga och det är inget man ska skämmas för eller vara rädd för. Det är en resurs som finns för oss. Människor kan skada sig allvarligt och till och med dö. Inläggningar kan vara livräddare. Glöm inte det.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Alkohol

Post by memphis »

Ja men samtidigt är det sant att Fantasio skaffar sig inläggningar när han är full. Det är ju bara faktum.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Alkohol

Post by amandara »

Jo. Han behöver väl det. Vården är till för oss som är sjuka. Många med psykisk ohälsa har drogproblem. Det är ett faktum. Man behöver inte skuldbelägga det, det är svårt nog som det är. Jag önskar att Fantasio skulle få må bra och utan alkohol. Det är svårt. Men vad jag än tycker så tycker jag inte man ska skuldbelägga symtom på sjukdom. Som Fantasio nämnt själv, kanske skulle gruppboende kunna vara något för honom? Han mår ju inte bra som det är, och har inte gjort på länge.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Alkohol

Post by memphis »

Tycker inte jag. Jag tror att Fantasio tål att man kritiserar hans missbruk av tabletter och alkohol. Det är ju de två ämnen han pratar om mest.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Alkohol

Post by Klankedinken »

Han ljuger för sin kontaktperson om hur mycket han dricker och att han dricker samtidigt som han tar benzo..
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Alkohol

Post by amandara »

Memphis, när Fantasio var nykter tyckte du att han var roligare när han var full. Jag tycker att det var tråkigt att han sumpade sin nykterhet.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Alkohol

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 20 Aug 2021, 18:16 Han ljuger för sin kontaktperson om hur mycket han dricker och att han dricker samtidigt som han tar benzo..
Det är dödligt att leva.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Alkohol

Post by memphis »

Amandara, jag tyckte det var bättre att han missbrukade alkohol än benso. Tyckte han verkade må bättre då. Nu missbrukar han BÅDE och i stället. Det är inte alls bra.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply