Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18315
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag tror jag har tre fryskartonger i frysen. Blir kanske att äta dem först och köpa ingredienser till matlagning efter att de är uppätna. Mitt matlagande har kommit av sig.
User avatar
Inwatto
Silvermedlem
Posts: 1873
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Matvanor

Post by Inwatto »

https://www.instagram.com/reel/CksXvjmK ... _copy_link

"Smaka av" heter det när man saltar efter smak. I klippet sker det på ett annat sätt, hm.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38696
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Min vaktmästare har sagt att jag ska hälla salt i avloppet i
tvättstället i badrummet, för att förhindra stopp. Då häller
jag i sådana mängder som i klippet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Inwatto wrote: 24 Jan 2023, 20:00 https://www.instagram.com/reel/CksXvjmK ... _copy_link

"Smaka av" heter det när man saltar efter smak. I klippet sker det på ett annat sätt, hm.
:lol: Den var kul!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Blev pastaomelett idag. Den slår det mesta, men sjukt mycket jag saltar.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18315
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag skulle behöva handla lite: Vitlökssås, en styck fralla med över- och underdel, en stor förpackning fiskpinnar, pasta, rostad lök, gulaschsoppa och Soldatens ärtsoppa. Törs jag be min syster? Jag skulle ju kunna fråga om hon kan följa med mig till mataffären. Men jag vill inte bli en belastning, vara en börda. Vet inte hur jag ska göra.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18315
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det ska bli gött att få hem lite matvaror imorgon. Helst utan ryggont o yrsel. Något gott och enkelt är att steka skivad falukorv och ha på pasta i chilisås till. Gärna gul lök till det.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18315
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag blev det Soldatens ärtsoppa. Jag fick gräva rejält i burken för att få ut allt. Hade nog lite för mycket vatten i den, men den var god ändå. Till det hade jag rostbröd, åt en tre, fyra skivor. Imorgon blir det väl att steka falukorv.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18315
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det blev soppa idag också, en gulaschsoppa. Med lite bröd till blir det en fullödig måltid. Jag var så trött efter dagens bravader, annars hade jag tänkt steka falukorv.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18315
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon behöver jag egentligen ingenting från mataffären. Saken är den att jag för ett dygn sedan la en falukorvsbit i kylskåpet på upptining. Vill helst äta upp den imorgon så det inte blir farligt att förtära. Har jag pasta till korven blandar jag ut den i chilisås, kör jag med ris blir det vitlökssås. Det brukar bli rätt mycket mat per portion för mig. Som när jag köper nötfärs på 500 gram, den går åt till två måltider.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18315
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Tanken är att steka fiskpinnar och koka ris imorgon. Efter att jag ätit diskar jag stekpannan och steker två köttbitar tillsammans med champinjoner vila jag lägger i matlåda. Då kan jag dagen därpå göra pommes frites i ugnen och bara mikra köttet. Jag är nämligen dålig på att tajma allt rätt så inget står och blir kallt eller ens svalt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Åt spätta med potatis till middag.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Post Reply