Dagens fail

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24516
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dagens fail

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 29 Apr 2022, 10:43 Kompisen sa klockan 1000, men menade klockan 1300. Jag var på plats klockan 0920. Bara att åka hem igen! :lol:
:lol: oj! Hur gick det till?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19175
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dagens fail

Post by Krokus »

Hehe, ja, jag vet inte. Kan ha varit så att kompisen blandade ihop tiden med en annan dag.

Jag skulle hjälpa henne med en grej klockan 13, och hon skulle göra något annat klockan 10.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13491
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Dagens fail

Post by amandara »

Nej vad tråkigt!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19175
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dagens fail

Post by Krokus »

Dagens fail är nog att jag rev sönder nagelbandet på pekfingret.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38198
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Igår började det ringa ett okänt nr i min telefon. Jag svarade inte. Svarar aldrig på okända nummer , är det nåt viktigt får de sms:a. Det ringde och ringde. Detta var vid halv nio på kvällen. Sen ringde det på dörren också. Jag har inget titthål så vågade inte öppna. Det fortsatte ringa både i telefonen och på dörren. Sen hörde jag en konstig knackning i väggen också.

Det var min mamma som ville nå mig. Till slut skickade hon ett sms så jag visste att det var hon. Anledningen var att hon tappat sin telefon i backen, och hon ringde från jobbmobilen. Hon ville låna en gammal telefon av mig men den fungerar inte.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38229
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

Skönt att det var en naturlig orsak och inte något som du behöver
fortsätta undra över, memphis.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8419
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Dagens fail

Post by Richard »

memphis wrote: 17 May 2022, 16:33 Igår började det ringa ett okänt nr i min telefon. Jag svarade inte. Svarar aldrig på okända nummer , är det nåt viktigt får de sms:a. Det ringde och ringde. Detta var vid halv nio på kvällen. Sen ringde det på dörren också. Jag har inget titthål så vågade inte öppna. Det fortsatte ringa både i telefonen och på dörren. Sen hörde jag en konstig knackning i väggen också.

Det var min mamma som ville nå mig. Till slut skickade hon ett sms så jag visste att det var hon. Anledningen var att hon tappat sin telefon i backen, och hon ringde från jobbmobilen. Hon ville låna en gammal telefon av mig men den fungerar inte.
En gång låg jag o sov på förmiddagen, då knackade det på dörren, men jag öppnade inte. Precis efter ringde det från ett dolt nummer, svarade inte, det ringde igen, o jag svarade, det var polisen som stod utanför o ville prata om några filmer jag lagt ut på YouTube...

En annan gång knackade när jag höll på att laga mat på kvällen, så jag var åtminstone påklädd. Men då var det 6 poliser som kom o grep mig för förberedelse till mord... Skrev ett mordhot på gamla Viska (dock inte riktat till någon på forumet), men jag var så arg. Fick laga färdigt o äta maten, o kunde åka hem efter förhör i Helsingborg, men de körde inte hem mig, bara kastade ut mig i regnet o de tog min telefon också!

En annan gång låg jag också o sov o det knackade, jag öppnade inte, sen hörde jag en nyckel o nån som låste upp, de skulle installera fiber o hade skrivit fel datum på lappen de skickade ut.

Det är lite läskigt när det knackar utan att det ringt på porttelefonen, det finns ingen portkod så det måste vara nån med nyckel. Innan umgicks jag med min tidigare granne o han knackade på flera gånger i veckan, men han har flyttat. De andra grannarna har knappast någon anledning att knacka på, jag håller mig alltid lugn o stör ingen. Men en gång var det bara några barn som ville ha tillbaka sin boll, som de råkat kasta upp på min balkong.

Vid entrén sitter en kamera så man ser vem som ringer på porttelefonen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38229
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

En gång hade jag glömt nycklarna i låset utanpå dörren. Då gick min granne
in utan att ringa på. Konstigt sätt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8419
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Dagens fail

Post by Richard »

Geta wrote: 17 May 2022, 18:06 En gång hade jag glömt nycklarna i låset utanpå dörren. Då gick min granne
in utan att ringa på. Konstigt sätt.
Det gjorde jag för ett par veckor sedan, men de satt kvar på morgonen nästa dag.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38229
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

Mina grannar har glömt nycklarna utanpå dörren ett par gånger som jag
har fått säga till.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38198
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Här I huset bor många äldre och ofta händer det att nyckelknippan glömts kvar i postfacken. Jag brukar inte göra nånting åt det. De upptäcker det nog ganska snart.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24516
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dagens fail

Post by Zoidar »

Jag fick åthutning för jag lät en nyckel sitta i låset på kaffemaskinen när jag jobbade på Selecta. Sen sa chefen att mina kaffemaskiner såg hemska ut. Bilen jag kört såg ut som ett bombnedslag. Sen fick jag inte va kvar. 🤷‍♂️
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Post Reply