Tråden om hundar

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38406
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

Är detta din drömhund Klankedinken?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om hundar

Post by Klankedinken »

Den var fin
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38406
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

Min hund fäller igen. Hon byter päls minst 4 ggr om året!!! Jag tror att det beror på att det är så många raser i henne (6). Hon fäller en gång för varje ras?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om hundar

Post by Klankedinken »

Ja
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om hundar

Post by Klankedinken »

Image
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24643
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om hundar

Post by Zoidar »

En cockerpoo kanske?

Image
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19245
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om hundar

Post by Krokus »

Zoidar,

Jag läste senast idag om röda cockerspaniels tyvärr ofta drabbas av rage, dvs helt plötsligt hugger utan anledning. Det ska tydligen påminna om epilepsi.

http://www.ingridtapper.se/publikatione ... /artiklar/
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13515
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om hundar

Post by amandara »

Min jycke har varit skadad på trampdynan på ena tassen. Det var blod på trampdynor i onsdags och hon haltade rejält, hon fick in skit I såret när vi var ute på rastning. I torsdags rengjorde jag såret med klorhexidin, smetade på bakteriedödande salva och satte en strumpa på hennes tass. Vi har rört oss väldigt lite sedan dess, bara nödvändiga rastningar. Strumpan har hållt skiten ute så det inte kommit in och infekterat såret. Hon tyckte nog det var konstigt med strumpan men hon har ändå accepterat den. I fredags eftermiddag klippte jag bort strumpan, som jag hade tejpat fast, eftersom det skulle bli regn på lördagen. Jag ville inte att hon skulle gå runt med en blöt skitig strumpa, det hade lett in skit I såret igen. Idag har hon gått 5 km och har inte haltat. Såret ser fint ut. Jag vet inte om såret kom av att hon klivit på en glasbit eller vad. Tänker oxå att hon kanske var torr på trampdynan så att såret liksom slitits upp när vi gått, cyklat och sprungit. Ni som har hund - smörjer ni trampdynorna? Sommaren är ju annars inte den torraste tiden, jämfört med vintern, och hon har aldrig haft något liknande.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24643
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om hundar

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 05 Aug 2021, 09:50 Zoidar,

Jag läste senast idag om röda cockerspaniels tyvärr ofta drabbas av rage, dvs helt plötsligt hugger utan anledning. Det ska tydligen påminna om epilepsi.

http://www.ingridtapper.se/publikatione ... /artiklar/
Aha, det kände jag inte till.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19245
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om hundar

Post by Krokus »

Zoidar,

Du får börja spara om du ska ha råd att köpa valp! :o
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vO ... ns-val-bra
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38406
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

Ja ska man ha en renrasig hund är det ganska dyrt. Blandraser är ca halva priset. Men köpesumman är inte det dyraste med att ha hund. Det är mat, försäkring och veterinärbesök som kostar mest.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply