Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag ska föreslå att kompisen o jag går till en till honom närliggande pizzeria på lördag. Jag bjuder, det är han som fyller år. Han ska bjuda på kex och ost, men det får man ju ned även fast man har en pizza i magen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24522
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Kanske ta en burgare på Max inatt. Tycker mig förstjäna det. :D
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24522
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Blev en Deliverycheesey med lyxshake.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

En maffig pizza vore inte helt fel. När mamma och pappa är borta kommer jag nog att börja med pizza lite oftare idag. Har bara ätit en pizza i år vad jag kommer ihåg. Ett par kebabrullar har det blivit också. Men en kebabrulle är väl inte så onyttig? Man kan ju ta röd sås istället för vit, då jag tror den vita är fetare.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Pizza köper jag om helgerna om det nu blir av. I veckorna har jag ju mina matlådor och de är mycket billigare än en pizza. Om helgerna brukar jag köra med baguette och mikrade köttbullar. En pizza kostar mellan 90-100 kronor och det är dyrt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24522
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Snabbast mat är thaimat som de har färdig. Har fått vänta jättelänge på burgare ibland.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Det fanns ett thaiställe vid Filmstaden. De lagade till det man ville ha på nolltid, sedan fick man maten i en fyrkantig och hög låda. Men det var länge sedan.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24522
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 07 Sep 2021, 16:31 Det fanns ett thaiställe vid Filmstaden. De lagade till det man ville ha på nolltid, sedan fick man maten i en fyrkantig och hög låda. Men det var länge sedan.
Vi har i stan några thai/kina-ställen där maten är färdig i deras grytor. Man väljer och de slevar upp direkt.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Det låter gott, Zoidar. Jag gillar thaimat och har inte så svårt för starka rätter. Fast nån måtte får det vara, fixar inte kryddor starka som habanero. Jag har flera gånger funderat på att hämta thaimat från Spicy hot. Jag hinner hem med maten utan att den kallnar.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38204
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om snabbmat

Post by memphis »

Här i byn finns inte mycket, men det finns faktiskt en bra thairesturang. Ska nog börja handla där lite oftare. En rätt kostar ca 80 kr.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om snabbmat

Post by Klankedinken »

Den snabbaste mat jag känner till är snabbnudlar..
Egentligen är det snabbare med mjölk och flingor!
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Spicy hot är väl en rikstäckande kedja. Jag gillar deras mat, men det blir en bit att gå. Jag brukar ta vårrullar vid sidan av, en extrabeställning.
Post Reply