Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad gör du just nu?

Post by Nobel »

mrsearlgray wrote: 04 Jul 2021, 21:17 dricker min shake till kvällsmat, har tagit medicinerna men behöver nog ringa sjuksköterskerådgivningen imorgon ang medicinerna
Vad är det med dina mediciner som du behöver rådgivning med?
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad gör du just nu?

Post by Krokus »

Sover. God natt!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11020
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad gör du just nu?

Post by mrsearlgray »

Nobel wrote: 04 Jul 2021, 21:22
mrsearlgray wrote: 04 Jul 2021, 21:17 dricker min shake till kvällsmat, har tagit medicinerna men behöver nog ringa sjuksköterskerådgivningen imorgon ang medicinerna
Vad är det med dina mediciner som du behöver rådgivning med?
är dötrött hela dagarna men kan inte sova på nätterna, vaknar flera gånger varje natt, har provat att byta tid när jag tar medicinen men det hjälper inte...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad gör du just nu?

Post by Nobel »

mrsearlgray wrote: 04 Jul 2021, 21:36
Nobel wrote: 04 Jul 2021, 21:22
mrsearlgray wrote: 04 Jul 2021, 21:17 dricker min shake till kvällsmat, har tagit medicinerna men behöver nog ringa sjuksköterskerådgivningen imorgon ang medicinerna
Vad är det med dina mediciner som du behöver rådgivning med?
är dötrött hela dagarna men kan inte sova på nätterna, vaknar flera gånger varje natt, har provat att byta tid när jag tar medicinen men det hjälper inte...
Det var tråkigt att höra. Hoppas att det blir bättre efter att ni justerat medicinerna. Vilken kombination tycker du har fungerat bäst hittills?
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11020
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad gör du just nu?

Post by mrsearlgray »

bortsett från biverkningar i början så har quetiapine och olanzapine kombinationen funkat men min läkare vill ha mig på något som piggar upp mer.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad gör du just nu?

Post by Nobel »

Har ni övervägt Aripiprazol? Gick på Olanzapin och Aripiprazol innan och bytte nyligen över till Aripiprazol monoterapi. Känner mig mycket piggare utan Olanzapin och än så länge har Aripiprazol monoterapi fungerat, i alla fall de 24 dagarna vi testat. Tröttheten försvann ca 1 vecka efter att ha avslutat Olanzapinbehandlingen.

Här dock haft tur som klarar mig på relativt låg dos antipsykotiska... Det finns nog andra som haft mer otur... kan dock sakna tröttheten Olanzapin ger, lustigt nog. Den är trevlig vid läggdags.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11020
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad gör du just nu?

Post by mrsearlgray »

provade Abilify precis när jag blev sjuk men det varade bara några dagar, kommer inte ens ihåg varför jag slutade, kanske får fråga om det.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad gör du just nu?

Post by Nissegossen »

Hoppas på mer sömn, läser skriver på viska, betar av forumet uppifrån och ned
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6895
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad gör du just nu?

Post by Hercules723 »

Cosmos wrote: 29 Jun 2021, 11:19 Ok. Har läst lite Cullberg, Kris och utveckling samt Dynamisk psykiatri där han går igenom diagnos efter diagnos och hur de uppkommer. Det är denna förklaringsmodell jag själv sympatiserar med.
Tänkte ta bussen till stadsbiblioteket i morgon och låna dessa böcker. Får jag något intressant att läsa. :)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad gör du just nu?

Post by Nissegossen »

Hej i natten
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38723
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Förbereder mig för att gå en promenad. Jag måste alltid ha en väska med mig för jag behöver en del grejer med mig. Snus och nycklar och hundpåsar, hundgodis och en kastleksak. Ibland tar jag med mobilen också, men oftast inte.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38723
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Värmer en lasagne i ugnen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply