Dagens fail

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dagens fail

Post by Krokus »

Vaknade för tidigt, strax före klockan 06. Nu har jag inget att göra. Skulle kunna dammsuga eller något. Eller gå till källarförrådet och hämta en flyttkartong att lägga hundsaker i. Får se hur mycket som ska sparas.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61081
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Dagens fail

Post by Nissegossen »

Ge bort rubbet, gav en granne allt, då hon hade hund, men hon hade det knappt ekonomiskt, det var koppel med lina, vanligt koppel, mat och vattenskål i rostfritt i ställning fästingplockare Jodopax för sårrengöring späd till svagt tefärgat annars protesterar hunden sade veterinären.
Kam och borste. Epiotic ett mjölksyrepreparat för rengöring av öron och öronrens. epiotic är mildare och går att använda dagligen, vilket att öronrens en gång per vecka. Långa hängande öron och fågelhund, han skulle absolut gnugga in sig på största trutskiten på gräsmattan, veterinären öppnade öronen kirurgiskt för att få bukt med ständiga öroninfektioner och sade det blev oförskämt bra.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dagens fail

Post by Krokus »

En del kommer jag att ge bort, t ex schampo, balsam, mat och godis.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Dagens fail

Post by Cosmos »

Mitt fail idag var att jag somnade framför datorn i morse och kom inte iväg till avslutningen av kursen Med starkare röst. Det var det enda på schemat idag. Känner att jag behöver prata med någon.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Dagens fail

Post by björk »

Men det verkar förfärligt ! :)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Krokus wrote: 18 May 2022, 09:49 Vaknade för tidigt, strax före klockan 06. Nu har jag inget att göra. Skulle kunna dammsuga eller något. Eller gå till källarförrådet och hämta en flyttkartong att lägga hundsaker i. Får se hur mycket som ska sparas.
Spara lite saker att ha som minne. Jag har min gamla hunds aska, hennes halsband, filten hon sov på sista natten och en liten tofs av hennes päls. Det är skönt att ha lite saker kvar.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dagens fail

Post by Krokus »

Hunden låg bredvid sina två favoritleksaker när han somnade in. Men ja, jag kommer spara några av hans leksaker, även hans sele, vaccinationsintyg och matskål.

Edit: jag har beställt ett smycke/halsband med hans aska. Det är ett glashjärta som rullas i askan. Min mamma beställde samma, fast annan färg.
Last edited by Krokus on 18 May 2022, 19:44, edited 1 time in total.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

Hår efter min katt hittade jag nyligen i en filt. Katten avslutade sitt liv
för 17 år sedan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dagens fail

Post by Krokus »

Geta,

Hehe, ja katter fäller massor! Cool att du fortfarande hittar päls.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61081
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Dagens fail

Post by Nissegossen »

Skulle vara om jag inte kom i tid till toa.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Dagens fail

Post by Snuttan »

Fick ej den bostad ja sökt. Väldigt deprimerande. Det är som att simma över antartisk. Det är omöjligt få bostad med sjukersättning.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dagens fail

Post by Zoidar »

Snuttan wrote: 19 May 2022, 11:26 Fick ej den bostad ja sökt. Väldigt deprimerande. Det är som att simma över antartisk. Det är omöjligt få bostad med sjukersättning.
Menar du att din inkomst är för låg? Du får isf påpeka att du kommer få bostadstillägg till hyresvärden.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Post Reply