Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Ruteniummedlem
Posts: 7624
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Hercules723 »

Det var bara ärenden! :)

Idag har jag cyklat runt 2 mil. Vägde mig nyss och just nu är jag 0.5 kg lättare än igår. :D
User avatar
Zoidar
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 27932
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Topp Hercules! Jag är inne på börja mina nattpromenader igen. Det är den tiden på dygnet jag alltid har tid.
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5692
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Koi »

Jag vandrar och vandrar. Gått ner från 105 kg i juni till 98,3 kg idag på morgonen. Men har börjat tänka mer på maten också. Att inte äta så mycket och att se till att få protein.

Köpte nya skor i april. Börjat gå ut sulorna på dem redan.

Skor brukar hålla en säsong. Har kvar mina gamla från förra året som reservskor.
User avatar
Hercules723
Ruteniummedlem
Posts: 7624
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 23 Aug 2023, 23:08 Topp Hercules! Jag är inne på börja mina nattpromenader igen. Det är den tiden på dygnet jag alltid har tid.
Tack, är glad att jag har en vanlig cykel och inte en elcykel.. nästa cykel blir också en vanlig cykel. Idag har
jag tänkt cykla till Strömpilen och fiska, det ligger 7,5 km från Ersboda.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1789
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Safir »

Jag hatar min feta mage, det ser ut som en enorm ölmage. Midjemåttet är ca 135 cm. Nästan 1,5 meter ju :!:
Har idag vräkt i mig Ländia cocosbollar. Är besviken på mig själv. :(
User avatar
Zoidar
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 27932
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Safir wrote: 30 Aug 2023, 14:19 Jag hatar min feta mage, det ser ut som en enorm ölmage. Midjemåttet är ca 135 cm. Nästan 1,5 meter ju :!:
Har idag vräkt i mig Ländia cocosbollar. Är besviken på mig själv. :(
Kan du inte göra en plan för att bli av med magen? Jag är rätt säker på att du klarar det om du inte går ut för hårt och har en bra plan.
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 9370
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Richard »

Jag åt två stora portioner glass igår, men har ändå gått ner 0,5 kg. Men o andra sidan är min våg inte helt pålitlig...? Jag blev glad häromdagen, men sen gick det upp igen...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
mrsearlgray
Cesiummedlem
Posts: 12876
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by mrsearlgray »

ska försöka börja gå ner i vikt igen, tur att det är enkelt med low carb. måste bara bryta sockersuget...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Martina
Litiummedlem
Posts: 361
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Martina »

Jag har också sockersug. Det beror på risperidonen! Tuggar sockerfria tuggummin. Annars så skulle jag äta hela tiden.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1789
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Safir »

Zoidar wrote: 31 Aug 2023, 00:02
Safir wrote: 30 Aug 2023, 14:19 Jag hatar min feta mage, det ser ut som en enorm ölmage. Midjemåttet är ca 135 cm. Nästan 1,5 meter ju :!:
Har idag vräkt i mig Ländia cocosbollar. Är besviken på mig själv. :(
Kan du inte göra en plan för att bli av med magen? Jag är rätt säker på att du klarar det om du inte går ut för hårt och har en bra plan.
Jag gillar inte planer för de måste alltid ändras eller funkar inte. Bukfett är väl dessutom det fett som är svårast att bli av med. Man kan inte heller bestämma själv vilket fett som ska försvinna/minska. Det är fysiskt/biologiskt omöjligt.
Eftersom jag har både ADHD och autism så är förändringar enormt svårt, jag behöver processa saker i hjärnan jättelänge innan jag faktiskt kan utföra dem.
Har iaf minskat lite på intaget av godsaker.
User avatar
Zoidar
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 27932
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Safir wrote: 01 Sep 2023, 18:34
Jag gillar inte planer för de måste alltid ändras eller funkar inte. Bukfett är väl dessutom det fett som är svårast att bli av med. Man kan inte heller bestämma själv vilket fett som ska försvinna/minska. Det är fysiskt/biologiskt omöjligt.
Eftersom jag har både ADHD och autism så är förändringar enormt svårt, jag behöver processa saker i hjärnan jättelänge innan jag faktiskt kan utföra dem.
Har iaf minskat lite på intaget av godsaker.
Aha, förstår! Tack!
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1789
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Safir »

Zoidar wrote: 01 Sep 2023, 18:40
Safir wrote: 01 Sep 2023, 18:34
Jag gillar inte planer för de måste alltid ändras eller funkar inte. Bukfett är väl dessutom det fett som är svårast att bli av med. Man kan inte heller bestämma själv vilket fett som ska försvinna/minska. Det är fysiskt/biologiskt omöjligt.
Eftersom jag har både ADHD och autism så är förändringar enormt svårt, jag behöver processa saker i hjärnan jättelänge innan jag faktiskt kan utföra dem.
Har iaf minskat lite på intaget av godsaker.
Aha, förstår! Tack!
Tack för tacket! :)
Post Reply