Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, utöver annat så är jag hungrig just nu men tog pulsen och syrenivå mätaren som visades sig att det är åt helvete så jag låter bli att äta. För jag vill inte utsätta mig för ännu mer helvete så nej tack till maten för jag kan annars dö då.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13325
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Vad är det för mätare du har? Är det från sjukhuset eller något du köpt?
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13325
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

De är inte alltid att lita på.

Image
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag har en medicinburk med pulsmätare och så den andra på bilden kan förutom att ta pulsen även syrenivå samt smartwatch som jag har kan förstås också ta pulsen. Den som även kan mäta syrenivå har till och läkaren sagt att den stämmer överens med deras sjukhusprylar-

Image
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Edit: till och med läkaren
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13325
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Då har du rejäla prylar. Har du några behovs mediciner då? Eller vad kan du göra om det blir dåliga värden?
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Nej, utan jag tar två hjärtmediciner på morgonen och en likadan hjärtmedicin på kvällen. Utöver det så har jag inga andra hjärtmediciner utan har bara lugnande tablett vid behov. Sen får jag som vanligt injektionen Risperdal en gång varannan vecka på öppen psyk för psyket.

Annars, funderar på att kontakta Vårdcentral för vanlig hälsokontroll någon dag!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Om det blir ruskigt dåliga värden så måste jag ringa ambulansen så dom får kolla upp mig om dom hinner komma så att säga.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Märkt att syrenivån och pulsen blir bättre för varje dag jag inte dricker alkohol! Säg nykter i 2–3 dagar så är mina värden normala igen.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13325
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Du börjar bli gammal, du får sluta festa? Äta broccoli istället.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag vill inte tro att jag är 50 + för jag har inte levt livet ännu känns det som! En psykevårdare sa för 10 år sedan: - "Du och jag har levt våra liv och nu ska vi tänka på dom unga psyke patienterna!". Jag tänkte då att jag aldrig fick leva mitt liv så jag ska göra det resten av mitt liv.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Nej, utan jag kommer alltid att festa! För att dra ut på det så långt det går så dricker jag mest folköl.
Post Reply