Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by amandara »

Står stilla och trampar med vikten. Känns som att jag vill ge upp och dra i mig några kalorifyllda bärs. Ja inte nu på morgonkvisten men sen. Men jag får se till vad jsg ändå uppnått, en storlek mindre i kläder. Det är jäääla bra. De första 4 veckorna på diet gick satan bra. Så detbär väl inte så konstigt att kroppen platåar. Men man vill ju framåt och neråt i vikt. Det är nu tålamodet prövas.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by amandara »

100.8 kg. Svettades ut mycket vätska på promenaden i värmen. Så det gills inte riktigt. Men det är ändå roligt när vikten minskar - jag får bränsle till motivationen att komma under 100 kg. Så därför hoppar jag över ölen idag. Har beställt lågkalorigodis på apotea. Ibland vill man ju ha något gott bara
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Krokus »

Vad duktig du är, Amandara! Fortsätt kämpa! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by amandara »

Tack krokus😀 Keep the fire burning 🌋
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Bra jobbat Amandara!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by amandara »

Tack Zoidar. Im in the viktminskningsgame now. Stay strong and carry on.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Jag väger 83 nu. Känner mig som en pösmunk ändå. Legat på soffan sedan i fredags.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by amandara »

Den där känslan, kroppskänslan, är giftig. Jag vet att jag kände mig tjock när jag vägde 67 kilo. Jag har alltid kännt mig tjock sedan jag vägde 60 kilo. När jag vägde 60 kilo kände jag mig smal, men sen vände det uppåt och på den resan har jag hela tiden kännt mig tjock. Nu skulle jag vara supernöjd om jag vägde 80 kilo. Men den där självuppfattningen....man behöver nog jobba på den.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Geta »

Jag kände mig tjock, när jag vägde 70 kg. Väger mera idag. Gick ner lite av
diabetesen men inte tillräckligt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by wasp »

Vill inte gå ner mer i vikt. Väger 79kg och är 178cm lång. För ett år sedan vägde jag 86kg.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Fantasio »

Det är all öl jag dricker som gör att jag står still i vikten. Ikväll blir det ett sexpack 2,8:or och det är ju inte så bra. Varken för diabetesen eller vikten.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6892
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Hercules723 »

Jag dricker inte så mycket öl men idag blev det ett halvlitersglasspaket. Det är inte heller bra vid diabetes 2. :oops:

Annars, har jag gått upp två kilo, jag hade gått ner åtta kilon som mest. Men igår åt jag en riktig brakmåltid. Jag måste sluta bry mig om att jag är hungrig!! Kanske jag ska börja med soppdiet igen, behöver bara broccoli och lök och sedan sparar jag mycket pengar med soppdiet.
Post Reply