Vad köpte du idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad köpte du idag?

Post by memphis »

Beställde myggmedel från apotek hjärtat. 2 flaskor.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad köpte du idag?

Post by amandara »

Yoghurt, bananer och en chokladkaka.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6895
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad köpte du idag?

Post by Hercules723 »

Geta wrote: 12 Jun 2021, 11:45 En bit smörgåstårta med kort datum, tre äpplen Royal Gala, salta jordnötter,
tre kulspetspennor, fransk löksill, färsk potatis och gräddfil.
Jag köpte senapssill på lokala COOP. Behöver Omega3, fast det är väldigt lite Omega3 i just senapssillen kom det fram i TestFaktia, men vad gör man då utbudet inte är större. :?:
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad köpte du idag?

Post by Nissegossen »

Geta wrote: 12 Jun 2021, 11:45 En bit smörgåstårta med kort datum, tre äpplen Royal Gala, salta jordnötter,
tre kulspetspennor, fransk löksill, färsk potatis och gräddfil.
De hade smörgåstårta På ICA för 99 kr räksmörgås för 59 kr, köpte inget men var frestad. Köpte bara öl idag
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Vad köpte du idag?

Post by mopa »

cocacola zero, fanta zero, chips, rulltårta.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6895
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad köpte du idag?

Post by Hercules723 »

Nissegossen wrote: 12 Jun 2021, 14:38
Geta wrote: 12 Jun 2021, 11:45 En bit smörgåstårta med kort datum, tre äpplen Royal Gala, salta jordnötter,
tre kulspetspennor, fransk löksill, färsk potatis och gräddfil.
De hade smörgåstårta På ICA för 99 kr räksmörgås för 59 kr, köpte inget men var frestad. Köpte bara öl idag
Jag laddade ned en app som heter Karma. Där ska man minska matsvinn, gårdagens maträtter och smörgåsar. Till exempel ciabatta smörgåsar hos OKQ med pålägg för 16 kr.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad köpte du idag?

Post by memphis »

Köpte tre färdiga rätter ( västerbottenpaj, lasagne och thai) och yoghurt och mellanöl. En burk vov också och russin att ha i yoghurten.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Vad köpte du idag?

Post by mopa »

Gurka, tomater, bröd.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad köpte du idag?

Post by amandara »

Skulle vilja köpa massor. Hoppas jag blir rik. Men jagcspelar inte ens på något.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad köpte du idag?

Post by Nissegossen »

Kommer handla i dag, köpa snus, köpa ut på systemet, bland annat en flaska starkvin, en Red Port till min kurator som skrev ut ansökan till fondmedel som gjort det möjligt att jag fick fondmedel. Samt till mig själv en likadan flaska, men också öl och starkcider, kanske alkoläsk. Sedan mat i affären, om jag får tag i numret till en vän och hans tjej bjuder jag dem till midsommar med mig. Det beroende på vädret. Jag har bara ett litet runt bord egentligen för litet för tre personer, men vill gärna bjuda dem. Blir det vackert väder grillar vi på grillplatsen i området. Blir vädret dåligt frågar jag om vi kan ta det hemma hos dem istället.

Fast maten till midsommar tar jag närmre midsommar samt nubbe och systemvaror till midsommar är också en senare fråga. Har inte kunnat ringa dem då jag inte listat ut rätt siffror, har numret men tidigare slagit fel, de har hemligt nummer.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad köpte du idag?

Post by memphis »

Köpte mascara och cocoa Brown bronzer för kroppen. Ska åka på en liten semester till helgen. Åka söderut. Min hund har fått fästingmedel av den anledningen att det finns mycket fästingar där nere. Här uppe finns det knappt några fästingar alls.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19388
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad köpte du idag?

Post by Krokus »

Memphis,

Vilket fästingmedel använder du till din hund? Jag använder Bravecto, eftersom Frontline och de andra receptfria mår min hund dåligt av. Antingen får han ångest eller blir illamående. Men får inga biverkningar av Bravecto. :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply