Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag ska upp tidigt imorgon. Blir det inte att åka till min gamle vän satsar jag på matlåda från Hemköp. Wallenbergare med potatismos och gräddsås eller sprödbakad fisk med kall så säljs. Jag funderar på firren.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag kom att tänka på en sak. Jag har en bit falukorv nedfryst vilken är sedan februari tror jag. Kan den ha blivit dålig, eller? Vad tror ni?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22307
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 28 May 2023, 23:28 Jag kom att tänka på en sak. Jag har en bit falukorv nedfryst vilken är sedan februari tror jag. Kan den ha blivit dålig, eller? Vad tror ni?
Jag kan inget om sådant, men skulle inte tro det.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Kycklingfilé med ädelostsås eller fläskfilé med ädelostsås säljs på Hemköp imorgon. Nu måste jag banne mig upp i tid så jag är i affären runt klockan elva när maten kommer. De asiatiska rätterna som ICA har (ett fåtal som säljs varje dag) kostar hela 72 kronor. På Hemköp bara 59 spänn.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Matvanor

Post by memphis »

Det är bara 13 kr i skillnad. Om man ser det så, kanske det är värt det?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det blir lite tröttsamt att bara ha maten på ICA. Hemköps lådor är mer varierade.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag var med boendestödet runt halv två idag och den ena rätten fanns kvar. Visst köpte jag den, det var kyckling. Men nu är jag sugen på mer mat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Helst skulle jag äta egenlagad mat två gånger om dagen, men har ingen ork att stå vid spisen ens en gång om dagen i nuläget. Men lever man ett stilla liv kanske man klarar sig på lagad mat en gång om dagen. De varma och kylda rätterna tycker jag mättar, men brukar ofta bli hungrig om kvällarna. En längre period hade jag köttbullar jag mikrade, men har tappat den vanan. Det är synd och skam att behöva slänga råvaror, så jag vill göra slut på steksmörpaketet jag köpte efter utskrivning. Egengjorda hamburgare är lätt fixat, bara man kommer ihåg att diska det den råa köttfärsen varit i kontakt med. Tänk om man får en panikångestattack mitt i köksstöket.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon har jag min injektion och det krockar med inhandlandet av varm lunchlåda. Går till mötesplatsen efter sprutan. Det får bli en thairätt från ICA. Igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Helstekt fläskkotlett med honungsmarinad, gräddsås och peppar-köttfärsbiffar med gräddsås. Morgondagens lunchlådor. Har boendestöd vid halv två och tänker vara på mötesplatsen innan det. Då blir det nog ingen varm mat inhandlat. Jag får handla på ICA istället. Tar nog inte thailåda imorgon också, det finns andra kylda rätter. Olika förpackningar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag har jag köpt korv och korvbröd. Glömde titta efter bostongurka dock. Planen är att steka fem korvar (halva paketet) imorgon. Kommer att ha tabasco på bröden och lägga korven ovanpå det o ha chilisås på korven. Kommer även att ha rostad lök till det.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10314
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Matvanor

Post by mrsearlgray »

har lagt till mct olja i min kost nu.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply