Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det ser gott ut, Zoidar. Själv har jag inte lagat någon mat idag, blev en varm lunchlåda att ha som middag. Men nu har jag köpt pommes frites och champinjoner att ha till köttet imorgon. Kanske att jag köper bearnaisesås om jag kommer ihåg det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Äsch, det blev inget kött köpt idag. Jag får lata mig idag och återkomma med förnyade krafter senare i veckan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Köttfärslimpa med grillad paprika eller kycklinggryta med curry, ris finns i affären imorgon. Tror jag tar köttfärslimpan. Och att jag äntligen kommer till skott och köper kött.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Mataffären hade inget lagom stort paket kött. Där fanns kalkon, men det har jag aldrig lagat till. Antar att man steker den cirka fem minuter på varje sida. Köpte varm lunchlåda istället.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag har två styck soppa på burk. Det blir väl att värma en sådan imorgon. Ska försöka ta mig till mataffären imorgon och det vore väl själva den om de inte har något kött om passar mig storleksmässigt. Jag har levt på soppa en kortare period känns det som.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36855
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Rökt kalkon finns att köpa som smörgåsmat i plånboksförpackning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det stämmer nog, Geta. Men den kalkon jag såg var bland köttet. Jag måste få ändan ur vagnen så att den svamp jag köpt inte blir för gammal.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23153
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Finns ett indiskt ställe i stan som har buffé för 110kr fram till kl. 15 på vardagar. Det skulle man kanske sikta in sig på i nästa vecka.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det blev inget besök på kinarestaurangen idag. Den ena killen ringe jag upp o han var upptagen med annat. Den andra killen lyckades jag inte få tag på.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23153
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Lunch på stan är inga problem att äta själv.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Ja. Fast jag tänkte ställa in besöket då min syster skulle komma förbi och hjälpa mig lite. Jag dök inte upp och hoppas att han jag intefick tag i inte åkte in till stan från en närliggande ort.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Vilka hungerfantasier jag haft under natten. Främst om kinamat från ett ställe nere på stan. Åt bara en burk gulaschsoppa igår och hade inget bröd till, det var slut. Idag lovar jag att handla kött och steka tllsammans med svamp. Ska bli väldans gott med pommes frites till.
Post Reply