Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 20 Mar 2023, 10:41 nu har jag testat alternate day fasting I lite drygt en vecka och fan asså, inget för mig, hungrig hela tiden... ska köra Omad igen, det fungerade mycket bättre och jag var inte alls lika hungrig som jag varit denna veckan....
Du skulle kunna testa alternate day Omad, om Omad blir för tufft. ;)
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10327
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Matvanor

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 20 Mar 2023, 17:02
mrsearlgray wrote: 20 Mar 2023, 10:41 nu har jag testat alternate day fasting I lite drygt en vecka och fan asså, inget för mig, hungrig hela tiden... ska köra Omad igen, det fungerade mycket bättre och jag var inte alls lika hungrig som jag varit denna veckan....
Du skulle kunna testa alternate day Omad, om Omad blir för tufft. ;)
haha ja! :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Mål 1. Havregröt gjord på havregryn och tre ägg. Sötas med bär.

Mål 2. Frysta grönsaker med lax i mikron.

Mål 3. Fem stekta ägg med honung och mandlar.

Så ser alltså min planering ut.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

1. Havregröt på 100g havre och två ägg, med 200g hallon.
2. 300g wokgrönsaker, 200g broccoli, en laxfilé
3. 100g mandlar, 30g russin
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Idag
En liter yoghurtkvarg
En hamburgare
En Frappino på Espresso house
Lax med grönsaker
7 stekta ägg

Uppskattade kcal ≈ 800 + 600 + 500 + 400 + 600 = 2900
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Efter utskrivning måste jag komma igång med matlagningen igen. Just nu verkar det mig övermäktigt, men man vet aldrig, det kan lyckas. Dessutom kommer jag att kraftigt dra ned på godis. Det har blivit lite väl mycket av det goda de senaste veckorna. Mår magen bra bäddar det för förbättrat psykiskt välbefinnande.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Steka ett paket korv måste jag fixa. Tio stycken i en förpackning, steka fem av dem o resten dagen därpå. Rostad lök och chilisås finnes. Kanske blir bostongurka till också. Jag lever inte så sunt, äter bara lagad maten gång och dagen. Men vem är perfekt?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Bli inte förfärade, men jag har diask som har stått sedan i februari. Går det ens att få den ren?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Matvanor

Post by Krokus »

Kanske, om du lägger disken i blöt länge i varmt vatten och diskmedel. Är det mycket disk och du har badkar, kan du lägga disken i badkaret, samma där med varmt vatten och diskmedel.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Får väl lägga stekpannan i blöt. Diskar med boendestödet imorgon. Jag lever på kylda rätter och de är faktiskt väldigt goda. Är sugen på korv med bröd, ska kanske laga det imorgon. På torsdag är jag hembjuden till en kompis som ska bjuda på spaghetti och köttfärssås, men bara om han fått någon sömn under natten.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag har inget steksmör i kylskåpet. Måste köpa det imorgon eller på söndag. Jag har ju hot dogs att steka. Inte hittade jag bostongurka i mataffären när jag var där igår. Det är gott att ha till korv med bröd.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1714
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Matvanor

Post by Inwatto »

Du kan väl grilla korven (grilla=steka utan smör). Man får passa värmen så man inte bränner korven, men annars blir det väl så gott!
Post Reply