Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Korv Stroganoff med ris och stekt strömming med mos står på menyn imorgon. Funderar på att köpa strömmingen. Benen är rikliga men "mjälla", eller? Fast idag kom jag faktiskt iväg till mataffären och köpte en av varje rätt som såldes. Pasta med svamp och skinksås har jag till imorgon. På torsdag har jag min injektion och kan därför bara köpa låda på ICA, därför tänkte jag handla mat från Hemköp imorgon och äta på torsdag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag grunnar på att handla på Subway imorgon. Tydligen ska de ha en souped up version av American steakhouse melt. Den ska jag ta.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon står helstekt fläskkarré med gräddsås och panerad fisk med kall sås på menyn. Planen är att köpa en av varje, två lådor. Då har jag maten kirrad till på lördag. Hoppas det är rikligt med potatis till fisken, för den portionen kan vara i minsta laget.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jodå, en annan var till mataffären lagom till lunch. Båda rätterna fanns kvar o jag köpte båda. Ska försöka att spara den ena tills imorgon, fast jag börjar bli lite småhungrig. Ska eventuellt till min före detta arbetskamrat imorgon och affären alldeles nära honom har kylda rätter även på lördagar. Då sparar jag den till på söndag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Åt min andra matlåda på två dagar och den smakade förträffligt. Planen är att handla två mackor på Subway och sedan åka hem till min före detta arbetskamrat med dem. Äta den ena på ort och ställe, spara den andra till kvällen. Sedan måste jag ta tag i matlagningen igen, få ändan ur vagnen. Men det får vänta till i alla fall måndag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det ska bli intressant att se vilka maträtter som säljs på Hemköp imorgon. På måndagar är det alltid en fiskrätt. Kanske köper jag två lådor. Men det optimala vore att laga enkel egen mat. Typ fiskpinnar eller falukorv och pasta. Jag är nu hungrig efter att jag åt en pizza runt klockan tre i eftermiddags. Jag har så svårt att komma till skott med vissa saker.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Saken är klar; Jag ska laga mat imorgon. Tar nu fram den frysta falukorven.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Mitt herrskap: Jag har idag lagat lite mat. Det blev falukorv (en fjärdedels ring) och avlång pasta. Till det hade jag rostad lök och vitlökssås. Rostad lök tycker jag paassar till olika rätter. Jag har gett mig en klapp på axeln. Nu återstår bara disken...
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Bravo! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Matvanor

Post by yrväder »

Låter som du fixa till en god middag, 👍
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jodå, det var gott. En hel tallrik med råge.

Ostgratinerad kassler med sweet chilisås och ris eller köttfärssås med pasta säljs imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Helststekt karré med gräddsås och fiskgryta med bacon och citron står på menyn imorgon. Frestande att handla båda. Annars är jag sugen på korv med bröd, men det kan vänta till en annan dag.
Post Reply