Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Min syster var förbi med mat till mig. Kostade under 50-lappen. Hon får erbjudanden via en app.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag har idag stekt kalkon. En bit som var riktigt tjock i ena änden och tunnare i den andra. Stekte den på båda sidorna och ställde den sedan på högkant med breda delen mot stekpannan. Stekte köttet i minst 20 minuter, men har inte kollat om den blev genomstekt. Det blir jag varse imorgon när jag tänkt att äta halva biten. Mataffären hade jättedåligt med kött, mest köttfärs.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag avnjöt en kartong potatis o köttbullar. På den hade jag stekta champinjoner. De passade bra ihop.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Drack en yoghurtkvarg vanilj.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 04 Mar 2023, 22:16 Drack en yoghurtkvarg vanilj.
Jag vet inte om jag någonsin provat kvarg. Det vattnas inte direkt i munnen vid tanke på det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag känner mig pigg och ska föröka äta på lokal imorgon. Stället öppnar redan klockan elva. Blir det av? Förmodligen inte.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Nej, det blev ingen restaurangmat idag. Har kommit av mig med matlagningen, men vill upp i sadeln igen. Ska steka korv och ha i bröd. På korven ringlar jag chilisås och vid sidan av har jag bostongurka och rostad lök. En mjukstart alltså. Det finns så många goda rätter att tillaga. Kompisen hade matlagning med sitt boendestöd idag och det blev korv Stroganoff. Det och köttfärssås brukar han göra med dem. Blir lite tjatigt tycker jag.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Blir lax ikväll i vanlig ordning.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Matvanor

Post by Koi »

Jag har ätit mackor till lunch. Ingen middag. Är inte hungrig. Har inte de bästa matvanorna.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10325
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Matvanor

Post by mrsearlgray »

ska börja viktresan igen efter ett litet uppehåll nu och ska testa alternate day fasting.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 12 Mar 2023, 09:54 ska börja viktresan igen efter ett litet uppehåll nu och ska testa alternate day fasting.
Oj det låter som en utmaning. Ska du inte äta något alls varannan dag?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10325
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Matvanor

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 12 Mar 2023, 12:48
mrsearlgray wrote: 12 Mar 2023, 09:54 ska börja viktresan igen efter ett litet uppehåll nu och ska testa alternate day fasting.
Oj det låter som en utmaning. Ska du inte äta något alls varannan dag?
aa precis :) tänkte kombinera det med lite mindre kolhydrater också vilket jag sett många göra :) började igår så ska fasta idag tills imorgon bitti :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply