Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 12 Mar 2023, 12:51 aa precis :) tänkte kombinera det med lite mindre kolhydrater också vilket jag sett många göra :) började igår så ska fasta idag tills imorgon bitti :)
Håll oss gärna uppdaterade hur det går.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10330
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Matvanor

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 12 Mar 2023, 12:55
mrsearlgray wrote: 12 Mar 2023, 12:51 aa precis :) tänkte kombinera det med lite mindre kolhydrater också vilket jag sett många göra :) började igår så ska fasta idag tills imorgon bitti :)
Håll oss gärna uppdaterade hur det går.
yes 👍😊
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Martina
Litiummedlem
Posts: 337
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Matvanor

Post by Martina »

Har börjat att ersätta pasta och ris med bönor, ärtor och linser. Man får mer protein till maträtter, mer fibrer, och långsammare kolhydrater. Även oftast lite mindre kolhydrater. Små mängder havregrynsgröt, potatis kokt och knäckebröd. Mer grönsaker också. Hoppas på bättre blodsocker och blodfetter. Äter även omega 3 kapslar på morgonen. Ingen korv. Men ska inte bli vegetarian än iallafall.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10330
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Matvanor

Post by mrsearlgray »

andra fastan idag, är väldigt hungrig just nu men jag är samtidigt motiverad och tänker inte ge upp men det ska bli väldigt gott med varm soppa imorgon...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Slank ner ett chokladwienerbröd på Coop och en half baked choco caramel muffin på Espreso House. 800kcal på ett bräde. :shock:
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Matvanor

Post by Krokus »

Idag köpte jag en glasspinne för 10kr, extrapris! Däremot köpte jag den pga hunger. Det blir så ibland när jag handlar mat på fel tid på dygnet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36007
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

På hösten brukar glassarna säljas ut till extrapris men knappt
på våren.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10330
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Matvanor

Post by mrsearlgray »

nu har jag testat alternate day fasting I lite drygt en vecka och fan asså, inget för mig, hungrig hela tiden... ska köra Omad igen, det fungerade mycket bättre och jag var inte alls lika hungrig som jag varit denna veckan....
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36007
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Är du smittad av Zoidar, mrsearlgray?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10330
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Matvanor

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 20 Mar 2023, 11:50 Är du smittad av Zoidar, mrsearlgray?
haha nej det tror jag inte, höll på med omad för några år sedan, då gick jag stadigt ner i vikt och det känns inte lika restriktivt som keto gör så tänkte testa det ett tag och se om det går bättre :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Geta wrote: 20 Mar 2023, 11:50 Är du smittad av Zoidar, mrsearlgray?
:lol:
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Geta wrote: 20 Mar 2023, 11:50 Är du smittad av Zoidar, mrsearlgray?
mrsearlgray wrote: 20 Mar 2023, 11:52
haha nej det tror jag inte, höll på med omad för några år sedan, då gick jag stadigt ner i vikt och det känns inte lika restriktivt som keto gör så tänkte testa det ett tag och se om det går bättre :)
Det var länge sedan jag hade någon ny plan. Får börja fila på det. Omad klarade jag bara en period.

Det nya jag tänker på är halvdagsfasta. Alltså äta från kl. 18 till 00-02. Fast det är samma som 16:6-16:8.

Omad har jag länge varit sugen på att testa igen. All mat på ett bräde. Vrooom!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply