Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Kålpudding med sås och potatis eller fläskytterfilé med champinjonsås säljs imorgon. Vet inte om jag tycker om kålpudding. Gjorde det inte i skolan i alla fall. På onsdag vankas det leverstuvning med ris och köttbullar i gräddsås och potatismos. Leverstuvning går bort då jag ej vill äta inälvsmat. Då gäller det att hänga på låset så man inte går miste om köttbullarna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag har en fjärdedel av en falukorvsring i frysen. Den har legat i månader. Funderar på om jag ska tina upp den i kylen över natten och steka upp den imorgon. Då tänker jag ha jasminris och vitlökssås till den. Kör alltid med två deciliter ris oavsett hur hungrig jag är. Det brukar räcka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Igår köpte jag kyld maträtt fast jag nyss hade ätit buffé. Det betyder att jag inte behöver gå ut idag. Ett dygn ska väl maten hålla sig i kylskåpet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Mitt boendestöd kom cirka en halvtimma innan utsatt tid. Men det var bara bra, då fanns varma lunchlådor kvar. Köpte panerad fisk och kokt potatis med sås. Väldigt gott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Nu väntar en ny vecka med mat att äta varje dag. Orkade inte gå till affären idag, tur att jag hade en kartongrätt hemma. Jag har sådana dagar ibland. Kommer jag upp tidigt imorgon ska jag banne mig göra egna hamburgare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag köpte en länga revbensspjäll idag. Kostade över 30 kronor. Det och åtta mikrade köttbullar är allt jag ätit idag. Jag får köpa mig ett halvkilo nötfärs imorgon, ska då göra hamburgare av färsen. Brukar få ut sju färsbiffar och det räcker till tre måltider åt mig. Naturligtvis ska jag ha chilisås och Tabasco på dem. Men även jalapenos om jag kommer ihåg att köpa det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Mål
1. Gröt på 100g havregryn, 2ägg, dekorerat med 100g hallon och 100g blåbär
2. Yoghurtkvarg naturell en liter, en banan
3. Potatis, kycklingköttbullar
4. Lax med broccoli
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon blir det ingen varm låda från Hemköp då jag är på mottagningen runt klockan tio och går direkt till mötesplatsen efter det. Då får det bli en matlåda från ICA. Men de är dyra, går på 72 kronor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag har tyvärr tappat lusten och orken att laga mat. Som vanligt gör jag planer på kvällen och försöker realisera dem dagen därpå, men inte. Jag vill gärna göra mina egna hamburgare. Kanske blir det av i veckan som kommer. Matlagning är något jag tycker om, men det blir för sällan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon ska jag med boendestödet till mataffären, detta vid cirka halv två. Förhoppningsvis finns det matlådor kvar så dags. BBQ kyckling med dragonsås och ris och panerad skädda med kall så säljs imorgon. Tror jag köper korv o korvbröd till helgen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Mina planer går om intet. Jag har ambitionen att laga mat, men bara om kvällarna när jag sitter hungrig. Skärpning påbjudes.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Köttfärslimpa med lingongräddsås och pasta med svamp- och skinksås står på Hemköps meny imorgon. Jag blir så trött och besviken på mig själv att jag inte kommer iväg till affären på förmiddagarna. Kommer jag inte iväg imorgon blir det ICA och en av deras få lådor som erbjuds. Samma varje vecka.
Post Reply