Mat du ogillar

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mat du ogillar

Post by Fantasio »

memphis wrote: 03 Jan 2022, 15:41 Jag gillar inte leverpastej. Är också väldigt känslig när det gäller frukt. Frukten får absolut inte vara övermogen utan hellre lite hård. Frukt i mat tycker jag inte om.
Då ogillar vi samma saker, memphis. Ägg är något jag inte gillar, men jag tycker det ser gott ut att lägga ett ägg i äggkopp, knacka hål på skalet och äta. Gärna med kaviar på. Kaviar äter jag inte heller. Tänk om jag skulle börja med ägg, jag kanske gillar det.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35957
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mat du ogillar

Post by Geta »

Är det inte lite autism vibbar på det?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mat du ogillar

Post by Fantasio »

Ja, det är väl det, Geta. Ni skulle ha sett mig som barn. Mamma förbjöd mig att lämna bordet om jag inte åt upp maten. Jag satt och somnade.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mat du ogillar

Post by Fantasio »

Jag har åter fått bekräftat att jag inte gillar fläskpannkaka. Tog det som varm mat under torsdagen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35957
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mat du ogillar

Post by Geta »

Jag gillar inte heller fläskpannkaka och inte tjockpannkaka heller,
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mat du ogillar

Post by Fantasio »

Fetkams och kroppkakor tycker jag inte om. Usch!
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 672
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Mat du ogillar

Post by Santina »

När jag gick i grundskolan och det serverades potatisbullar i skolan fick jag spykänslor av lukten på väg till matsalen. De serverade alltid blodpudding till potatisbullarna men det gillade jag inte heller. Jag åt mig mätt på knäckemackor med grillkrydda på istället. Idag tycker jag att blodpudding går att äta. Potatisbullar har jag inte smakat, men tror nog att det skulle kunna gå att få ner. Jag gillar ju potatis.

Räksallad är inte så gott. Skagen är dock jättegott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mat du ogillar

Post by Fantasio »

Ja, jag hade också svårt för potatisbullar. Lustigt, det är mest potatis i dem. Men har provat på det i vuxen ålder och det funkade. Men inte blodpudding, det går bara inte.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mat du ogillar

Post by Fantasio »

Jag vill så gärna lära mig att äta ägg. Billigt och nyttigt. Var finner man äggkoppar undrar jag?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mat du ogillar

Post by Richard »

Jag äter absolut inte...

Image

Hemska minnen från lågstadiet...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mat du ogillar

Post by Fantasio »

Min syster gjorde sig besväret att köpa en matlåda åt mig och kom hem med den till mig under dagen. Det var pyttipanna med både ägg och rödbetor som jag inte tycker om. var inne på att äta maten av tacksamhet, men döm om min förvåning när det smakade bra. Inte äckligt i alla fall. Vem som sa att man aldrig kan lära en gammal hund att sitta?
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12914
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mat du ogillar

Post by amandara »

Pölsa
Post Reply