Mat du ogillar

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Mat du ogillar

Post by Koi »

Geta wrote: 16 Sep 2023, 15:56 Det låter finskt med sådana lådor.
Ja. Finskt
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mat du ogillar

Post by Krokus »

Vet inte om jag någonsin har ätit lever. Däremot har jag ätit av min förra hunds godis, som var just leversnittar. Det smakade ungefär som knäckebröd.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Mat du ogillar

Post by Koi »

Krokus wrote: 16 Sep 2023, 19:24 Vet inte om jag någonsin har ätit lever. Däremot har jag ätit av min förra hunds godis, som var just leversnittar. Det smakade ungefär som knäckebröd.

Jag brukade torka blodpudding i ugnen till mina hundar. Bitarna blev torra och lite halvsega. Hundarna älskade det. Smakade blodpudding.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mat du ogillar

Post by Fantasio »

Nu har jag inte läst i tråden på länge, men jag måste ta upp mitt förhållande till ägg. Har haft svårt för det sedan grundskolan. Tänk när man fick spenatsoppa som var äckligt i sig och så låg där en ägghalva och skvimpade. imorgon ska jag äta ett stekt ägg och det helt frivilligt. Jag drack ju råa ägg när jag styrketränade. Frågan är om och när jag blir redo att äta ett kokt ägg ur äggkopp. Jag vill verkligen tycka om ägg, då det är nyttig och variationsrik kost.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mat du ogillar

Post by Geta »

Endera dagen ska jag laga en spenatomelett med tre ägg. Det blev gott förra gången.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mat du ogillar

Post by Fantasio »

Fläskpannkaka tycker jag inte om. Det serverades på mötesplatsen i veckan som var.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mat du ogillar

Post by Geta »

Är inte heller så förtjust i fläskpannkaka. Det är inte så bra mat vid diabetes.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mat du ogillar

Post by Fantasio »

Nu har jag inte kollat igenom tråden på ett bra tag och slänger fram något jag kanske skrivit om tidigare. Grön ärtsoppa åt jag som barn men gillade det verkligen inte. Kanske man skulle ge det en chans i vuxen ålder.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Mat du ogillar

Post by Leakim97 »

Kålpudding tycker jag inte om, inte pölsa heller
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mat du ogillar

Post by Geta »

Jag lagar en vegetarisk kålpudding med röda linser. Den är god.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply