Legalisera droger?

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Vill du legalisera droger?

Ja
3
12%
Nej
13
52%
Endast cannabis
5
20%
Tveksam
4
16%
 
Total votes: 25

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Ja, det är synd att cbd-olja är så dyrt. Fast det är ju ganska nytt. Kanske går priserna ner eftersom.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Legalisera droger?

Post by Safir »

Richard wrote: 23 Apr 2023, 07:19
Safir wrote: 22 Apr 2023, 14:54
Richard wrote: 22 Apr 2023, 05:52 Jag tittade lite på dessa godis, o de innehåller HHC (hexahydrocannabinol) istället för THC (tetrahydrocannabinol), men de verkar ganska lika. Men jag hoppar nog över de, jag brukar bli sned på cannabis. Dyra var de också.

Däremot funderar jag på att prova CBD-olja, vilket är lagligt men inte rusgivande. Det lär vara lugnande.
Hur vet man vilka cbd-oljor som är lagliga? Finns det att köpa såna på seriösa butiker i Sverige?
Det är dom inte inte innehåller någon THC. Det finns två aktiva substanser i cannabis, THC och CDB, o endast THC är förbjudet. De som finns i svenska shoppar är lagliga (undantaget darknet o liknande).

Här hittade jag några; https://www.naturalhemplife.se/kategori/cbd-olja/

Synd att de är så dyra.
Tack!
Men det är ju en polsk shop?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23195
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Legalisera droger?

Post by Zoidar »

Vad har man för nytta av CBD? Vad kan jag förvänta mig om jag köper?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Legalisera droger?

Post by Safir »

Zoidar wrote: 25 Apr 2023, 21:39 Vad har man för nytta av CBD? Vad kan jag förvänta mig om jag köper?
Säljföretaget kan ju inte utge oljan för att ha nån viss verkan eftersom det då skulle bli läkemedelsklassat men jag läste en del av recensionerna och där stod det att det är lugnande, avslappnande, smärtlindrande och kan hjälpa sömnen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23195
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Legalisera droger?

Post by Zoidar »

Safir wrote: 25 Apr 2023, 21:51 Säljföretaget kan ju inte utge oljan för att ha nån viss verkan eftersom det då skulle bli läkemedelsklassat men jag läste en del av recensionerna och där stod det att det är lugnande, avslappnande, smärtlindrande och kan hjälpa sömnen.
Skulle va kul att testa, men är nog inte beredd att betala vad det kostar.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8190
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Legalisera droger?

Post by Richard »

Safir wrote: 25 Apr 2023, 20:56
Richard wrote: 23 Apr 2023, 07:19
Safir wrote: 22 Apr 2023, 14:54

Hur vet man vilka cbd-oljor som är lagliga? Finns det att köpa såna på seriösa butiker i Sverige?
Det är dom inte inte innehåller någon THC. Det finns två aktiva substanser i cannabis, THC och CDB, o endast THC är förbjudet. De som finns i svenska shoppar är lagliga (undantaget darknet o liknande).

Här hittade jag några; https://www.naturalhemplife.se/kategori/cbd-olja/

Synd att de är så dyra.
Tack!
Men det är ju en polsk shop?
Aha, men det är lagligt i alla fall, så länge det inte är THC i dem. Möjligen att det är klassat som läkemedel, men det är inte förbjudet.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Det var visst nån chatrobot som uppträtt "olämpligt". Hen hade sagt att cannabis kan man röka om man vill ha roligt. Tillverkarna hade försvarat sig med att det blivit nåt fel, boten hade ett skydd mot för ärliga svar mot barn.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

...fast det var inget barn som boten sagt det till. Det var en vuxen kvinna som tyckte det var "mycket olustigt". Jag tycker tvärtom att det var ganska lustigt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18563
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Legalisera droger?

Post by Krokus »

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36879
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Legalisera droger?

Post by Geta »

Mark Levengoods mamma önskade sig en hasch brownie på dödsbädden. Han tyckte inte att det var någon bra idé att han smugglade det till Åland.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18563
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Legalisera droger?

Post by Krokus »

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/a ... nd--0uxbio
Nu kan man för första gången mäta drogen 3-CMC, även kallad kristall i avloppsvatten. Den centralstimulerande drogen har de senaste åren fått starkt fäste bland unga.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8190
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Legalisera droger?

Post by Richard »

Har hört talas om "kristall", 3-CMC, men aldrig provat. Men såg att "El Lobo" försökte smuggla nått kilo 3-CMC till Östersund... Men dom betedde sig så stökigt på tåget att polisen mötte dem på stationen o skulle ta dem för fylla, då visste de inget om det där kilot knark. Smart, sitta o bröla o störa när man ska smuggla sådana mängder!

Men "El Lobo" är ju Europachef på Escobar Inc.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply