Legalisera droger?

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Vill du legalisera droger?

Ja
3
12%
Nej
13
52%
Endast cannabis
5
20%
Tveksam
4
16%
 
Total votes: 25

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36617
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Nu är det på gång att cannabis blir mer eller mindre tillåtet i Tyskland . 30 gram för eget bruk och speciella försäljningsbutiker.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12618
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Legalisera droger?

Post by zoegas »

Jag har slutat .. Man har nått en gräns. Det blir bara obehagligt att röka på..Men om det blir lagligt i Tyskland kommer det bli lättillgängligt med riktigt fint röka. Det är inte lätt att hitta nu. Det är oftast från södra Spanien och Marocco. Luffar röka.. De kommer i brickor och det usel kvalité. Blir det lagligt i Tyskland kommer folk smuggla Organiskt och hydroponiskt, hela vetenskapen. Toptop röka.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36617
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Gillar trenden att cannabis bli legalt. Till slut kan Sverige inte stå emot längre, om alla länder runt omkring legaliserar. Slippa allt bök som är runt omkring. Bara gå in i en butik och köpa sig en joint.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12618
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Legalisera droger?

Post by zoegas »

Här i Skåne är det nästan så .. Det ligger joint filter överallt. Och det är bara från de som röker joint och inte bong. De som röker ute. Det är minst 1 av 10 som puffar här.. Blir det lagligt kommer det bli 3 av 10. Och det ser jag som ett problem! Jag vet.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12618
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Legalisera droger?

Post by zoegas »

Det går folk på gågatan här mitt på dan med en joint mellan fingrarna. De skiter i att folk ser det. Polisen bryr sig inte heller.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36617
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Men det är bra om det blir legalt för då går inte alla pengar rakt in i fickan på kriminella ligor.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18551
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Legalisera droger?

Post by Krokus »

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ ... sgymnasiet
När SVT:s reporter går till Angeredsgymnasiet möter han två skolelever som röker cannabis utanför skolan – på schemalagd skoltid. Eleverna säger själva att skolan inte gör tillräckligt för att fånga upp dem.

– Lärarna är för snälla, jag känner att jag kan göra vad jag vill. Om lärarna sätter press, hade situationen varit annorlunda, säger en av eleverna.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8189
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Legalisera droger?

Post by Richard »

När jag var liten var knark nått man bara hörde var nått jättehemskt. Det trodde man aldrig att man skulle testa. Hade ingen aning om var man kunde få tag i sånt heller, o då fanns inte internet.

Sen var jag väl runt 17 år när jag blev nyfiken på Blomman för dagen-frön, som är är som LSD, fast lite svagare. Fast räknar man bara allt narkotikaklassat som knark hade jag förvisso fått Sobril redan vid 16 års ålder. Sen blev det mer o mer, "jobbade" ju lite på apoteket o plockade hem en massa skit som jag tryckte i mig, tänkte inte på det sättet att det var knark.

Kanske när jag testade hasch för första gången vid 21-22 år kändes det som riktigt knark. Sen har jag bara prickat av substanser på listan...

Även om jag inte knarkar dagligen (mer än förskriven Iktorivil o Lyrica), så ser jag det som vardagsmat för mig. Har kompisar som knarkar, nästan alla, eller många i.a.f. O jag vet hur lätt det är att få tag i numera. Jag tänker inte så mycket på det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Legalisera droger?

Post by Safir »

memphis wrote: 10 Nov 2022, 14:59 Men det är bra om det blir legalt för då går inte alla pengar rakt in i fickan på kriminella ligor.
Du menar att det skulle beskattas?
Det kommer fortfarande finnas olagliga droger som inte beskattas och kontrolleras. De kriminella ligorna kommer fortsätta tjäna minst lika mycket pengar men lagligt. Tror du de slutar sälja droger om det blir lagligt?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12618
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Legalisera droger?

Post by zoegas »

Alla har varit med om föreläsning i Aulan, med nån tjomme som knarkat bort sitt liv. Det var bara bullshit. Klart det kan gå illa. Men detta med "prova en gång .. Så är det kört sen" Att cannabis leder till heroin och sånt. Det är Sveriges extremt restriktiva narkotikapolitik, det kommer inte bli lagligt med cannabis på åtminstone 100 år.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36617
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Safir wrote: 15 Nov 2022, 15:44
memphis wrote: 10 Nov 2022, 14:59 Men det är bra om det blir legalt för då går inte alla pengar rakt in i fickan på kriminella ligor.
Du menar att det skulle beskattas?
Det kommer fortfarande finnas olagliga droger som inte beskattas och kontrolleras. De kriminella ligorna kommer fortsätta tjäna minst lika mycket pengar men lagligt. Tror du de slutar sälja droger om det blir lagligt?
Tror att en legal marknad skulle ta marknadsandelar från de kriminella ligorna. Det är många som röker som hellre skulle göra det lagligt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36867
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Legalisera droger?

Post by Geta »

Har hört att narkotika gör att utvecklingen i hjärnan avstannar hos ungdomar.
Intelligensen stannar upp på en viss ålder.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply