ADHD

Om Asperger, ADHD, m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: ADHD

Post by Krokus »

Varför kom polisen helt plötsligt?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: ADHD

Post by Fantasio »

Antingen ringde hans sambo dem eller så förde han liv i lägenheten så att polisen kom.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: ADHD

Post by Krokus »

Oj ok! Bråkade de?

Minns 6/6-14 när jag ringde polisen för att det lät som att en granne misshandlade sin flickvän, mina fönster skakade/vibrerade. Det dunsade i väggarna också, och grannen bodde ändå inte på samma våningsplan som jag. Mycket obehagligt. Polisen hann dit i tid, tror jag. Har inte hört något annat.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: ADHD

Post by wasp »

Image

Hackspetten i Kalle Ankas julprogram. Den har kanske ADHD??
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: ADHD

Post by Fantasio »

Min före detta arbetskamrat gnäller ibland på att han har för mycket medicin, nästa dag har han för lite. Han tar Lergigan och det är bra om den fungerar för honom, mig ger de ingen effekt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: ADHD

Post by Fantasio »

Min gamle bekant är inte förtidspanscho som jag och många andra olycksbröder. En klichéartad uppmaning, men här kommer den: ryck upp dig!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: ADHD

Post by Krokus »

Ska vi skriva "Ryck upp dig!" nästa gång som du klagar på din dåliga syn, din kärlkramp eller att du har ont i hjärtat?

Du är hypokondriker, som är ett sorts ångestsyndrom. Shit, ha lite förståelse Fantasio. :think:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: ADHD

Post by Fantasio »

Jag har viss förståelse, men han är arbetssökande och har sambo och lever under ordnade förhållanden. Han fungerar rätt bra i vardagslivet.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: ADHD

Post by Geta »

Nu läste jag en förklaring till allt skjutande i Sverige. Orsaken kan vara att
gärningsmännen har neuropsykiatriska problem som ADHD.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: ADHD

Post by Fantasio »

Många brottslingar har ADHD och jag har läst att Zyprexa är rätt vanlig på fängelserna. Men skjutningarna kan man inte bortförklara med ADHD. Det är ett importerat problem hela gängkriminaliteten. Sverige ligger i topp i Europa vad gäller skjutningar.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: ADHD

Post by Cosmos »

En psykolog jag träffade när jag var inlagd för en massa år sedan trodde att jag kunde ha ADHD när jag berättade om mina bravader under min barn- och ungdom. Gjorde ett test, men jag klarade det och har alltså inte ADHD. Men å andra sidan brukar detta växa bort med åren så jag var ex-ADHD!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: ADHD

Post by Fantasio »

Jag undrar hur länge min före detta arbetskamrat ska vara sjukskriven. Han har inte jobbat på flera år. Kanske Samhall skulle passa honom. Han var på två företag, men fick sluta på båda av någon anledning. Hur länge får man vara sjukskriven innan man förtidspensioneras?
Post Reply