Vilken är din farligaste vanföreställning?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21145
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by MsTibbs »

Nej precis, men jag tror inte de är så intresserade i mig som jag ibland tror. Make sense?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by Zoidar »

Vanföreställningar att jag ska skada mig själv. En gång slutade det på akuten.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by Nobel »

Min farligaste vanföreställning är nog att jag tror mig vara offer i en konspiration. Att vara förföljd av en kriminell organisation som vill de jag älskar och mig illa. Har sovit med vapen under kudden pga det. Det skulle kunna sluta riktigt illa om fel person går fram till mig eller väcker mig under akut psykos
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by Zoidar »

Tyvärr är det nog så att mina psykoser både är en fara för mig själv och andra :(

Förstår dig precis Nobel!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by Klankedinken »

Jag vet inte/förstår inte vad jag har för vanföreställningar.. är mest rädd..
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by Mosbrickan »

Vanföreställning kan det ju inte anses vara, men i en (hypo?)manisk fas så skulle jag bygga en röntgenapparat. Det visade sig att det behövdes minst 60,000 Volt och dessa aggregat var väldigt dyra. Så då var tanken att klättra upp i 100,000-voltledningarna här utanför byn och koppla på ett par vajrar. Men tack och lov så blev det inte så. Tror inte att jag kommit upp ändå.

Istället blev det en prakt-ångest efteråt.

Till historien hör att jag gick med i en förening i fjol där det visade sig att en röntgeningenjör var aktiv. Han tyckte det var en lysande idé att bygga en röntgen och kunde tänka sig att komma med tips och råd. Gick ur föreningen för att inte dras in i något tokigt igen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by Richard »

Mosbrickan wrote: 29 Dec 2022, 20:31 Vanföreställning kan det ju inte anses vara, men i en (hypo?)manisk fas så skulle jag bygga en röntgenapparat. Det visade sig att det behövdes minst 60,000 Volt och dessa aggregat var väldigt dyra. Så då var tanken att klättra upp i 100,000-voltledningarna här utanför byn och koppla på ett par vajrar. Men tack och lov så blev det inte så. Tror inte att jag kommit upp ändå.

Istället blev det en prakt-ångest efteråt.

Till historien hör att jag gick med i en förening i fjol där det visade sig att en röntgeningenjör var aktiv. Han tyckte det var en lysande idé att bygga en röntgen och kunde tänka sig att komma med tips och råd. Gick ur föreningen för att inte dras in i något tokigt igen.
Det där låter ju skithäftigt! Jag hade också planer på att bygga en röntgenapparat, men jag fick ju lägga ner mina experiment, då alla inte uppskattade dom... Jag har dock kvar ritningar o instruktioner till hur man gör. Jag tror ett röntgenrör behöver 200 000 V, men man får säkert viss effekt med 60 000 V också. Röntgenrör kan man ju köpa på bl.a. eBay för ett par tusen. Men jag skulle nog inte våga mig på det, inte p.g.a. strålningen, utan med tanke på att det är så hög spänning.


Du har väl inte missat dessa galningar...

https://www.youtube.com/watch?v=1gq6Mj49X_8


Extra roligt blir när en röntgeningenjör kommenterar videon...

https://www.youtube.com/watch?v=2_DlLPxbNOE
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by Mosbrickan »

Hehe, jo, jag vet ju att du experimenterat en del. Har emellanåt också ett gediget intresse för radioaktivitet. Har tre olika GM-mätare (Victoreen CDV-715 komplett med utarmat Uran som kalibreringskälla, SOEKS OM-1 och GMC 320+). Senaste projektet var att få ihop en neutronkanon, köpte blyplåt till blyrör och handlade radiumspetsade väckarklockor. Letade länge runt efter berylliumfolie, men har för mig det var både dyrt och svårt att få tag på. Kommer inte riktigt ihåg allting.

Gömde undan alla grejor hos min gode vän efter att läkaren fått nys om detta förra året Hade ditt hembesök i åtanke och ville inte bli av med något.

Häftiga Youtube-videos! Tack för att du delade med dig!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by zoegas »

Amen shit.. Nu har vi bröderna strålning på sajten.. Nu blir det farligt.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by Richard »

Mosbrickan wrote: 29 Dec 2022, 21:47 Hehe, jo, jag vet ju att du experimenterat en del. Har emellanåt också ett gediget intresse för radioaktivitet. Har tre olika GM-mätare (Victoreen CDV-715 komplett med utarmat Uran som kalibreringskälla, SOEKS OM-1 och GMC 320+). Senaste projektet var att få ihop en neutronkanon, köpte blyplåt till blyrör och handlade radiumspetsade väckarklockor. Letade länge runt efter berylliumfolie, men har för mig det var både dyrt och svårt att få tag på. Kommer inte riktigt ihåg allting.

Gömde undan alla grejor hos min gode vän efter att läkaren fått nys om detta förra året Hade ditt hembesök i åtanke och ville inte bli av med något.

Häftiga Youtube-videos! Tack för att du delade med dig!
Jo, det var det jag också försökte, blanda radium o beryllium, men det skvätte ner spisen istället... Men man hade inte kunnat mäta neutronstrålning med en vanlig geigermätare, då måste man svindyra specialdetektorer, så det var väl lika bra att ge upp det ändå?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by Mosbrickan »

Vet inte om det var samma typ av experiment, tänkte skjuta alfastrålning i blyrör för att få ännu mer radioaktiva slutprodukter. Hade ingen värme med i ekvationen vad jag minns i alla fall.

Men visst är det fascinerande!

Köpte en bok på Ebay om Uran-prospektering, så var ute och letade för några år sedan. Hittade lite grand, men det var ju så låga nivåer.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?

Post by Richard »

Mosbrickan wrote: 29 Dec 2022, 21:47 Hehe, jo, jag vet ju att du experimenterat en del. Har emellanåt också ett gediget intresse för radioaktivitet. Har tre olika GM-mätare (Victoreen CDV-715 komplett med utarmat Uran som kalibreringskälla, SOEKS OM-1 och GMC 320+). Senaste projektet var att få ihop en neutronkanon, köpte blyplåt till blyrör och handlade radiumspetsade väckarklockor. Letade länge runt efter berylliumfolie, men har för mig det var både dyrt och svårt att få tag på. Kommer inte riktigt ihåg allting.

Gömde undan alla grejor hos min gode vän efter att läkaren fått nys om detta förra året Hade ditt hembesök i åtanke och ville inte bli av med något.

Häftiga Youtube-videos! Tack för att du delade med dig!
Jag berättade för min psykolog precis allt om mina experiment redan 2005, när jag började samla på mig saker. Men det var ingen som reagerade på det. Stod dock nått i journalen om "samlar på sig giftiga kemikalier". En gång fick jag dock lämna in några giftiga kemikalier till psykiatrin, så att de kunde destruera dom. De tar väl illegalt på största allvar numera? Jag sa även att jag ville bli självmordsbombare, o att jag skulle mörda folk, men ingen reagerade på det då... Tänk om nån skulle säga nått sånt idag, med tanke på skolmord, terrorhandlingar o sånt som händer numera? Många som gör sådana handlingar är väl själva folk som mår dåligt? Så jag tror man kanske lyssnar mer idag?


Men en annan grej, hur mycket ger utarmat uran utslag på? Det enda jag fick behålla var mina uranglas o de är knappt mätbart. Samma med en sån här; https://www.aliexpress.com/item/1005003907520637.html En grej som påstås skydda mot 5G-strålning, förhindra cancer o de flesta sjukdomar o sånt trams. Men den är i klass med uranglas, alltså något radioaktiv; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8168844/
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply