Tråden om dåliga deals

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Tråden om dåliga deals

Post by Zoidar »

Jag fick 6st rörstrandmuggar i present. I samband med flytten i vintras skänkte jag 4st av dem till Second hand. Nu ångrar jag mig och vill ha 2st tillbaka. Färgen på dem jag har har utgått och priset ligger på 150-200kr st på de andra färgerna. En dålig deal helt enkelt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Hercules723 »

Trist Zoidar.. Jag ångrar att jag köpte en e-bok från en bedragare. Visserligen var det bara en dollar men killen är en riktig gris som tagit hutlösa summor för sina tjänster.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18673
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Krokus »

I tonåren köpte jag ett par skor för 1100kr i fel storlek. Det köpet är bland mina sämsta någonsin. Jag lyckades sälja dem ett tag senare för 500kr.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37068
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Geta »

Jag har också skänkt fina saker till secondhand men jag ångrar det inte.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12630
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Jocke »

Har gjort flera felaktiga köp, köpte en kavaj med byxa på dressman, aldrig använd, storlek small medium. Nu har jag xxl i min begravningskavaj i storlek xxl, inklusive byxor och slips. Kavajen kan man tyvärr bara använda vid begravningar.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18673
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Krokus »

Nej, jag skojade bara! Två gånger i tonåren köpte jag dyra skor i fel storlek, men andra gången gick jag tillbaka och fick byta till en storlek större. Jag lärde mig av förra misstaget! Haha, wow! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18673
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Krokus »

Även detta i tonåren:

Jag behövde nya glasögon men hittade inga bågar som jag trivdes i. Egentligen ville jag ha linser. Mamma tröttnade hos optiken och bara tog ett par bågar åt mig.

Som jag vantrivdes i de där fula och opraktiska glasögonen! Dessutom hade jag sönder ena glaset under en panikångestattack (ej med flit).
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58454
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Nissegossen »

Krokus wrote: 24 Oct 2021, 20:43 Även detta i tonåren:

Jag behövde nya glasögon men hittade inga bågar som jag trivdes i. Egentligen ville jag ha linser. Mamma tröttnade hos optiken och bara tog ett par bågar åt mig.

Som jag vantrivdes i de där fula och opraktiska glasögonen! Dessutom hade jag sönder ena glaset under en panikångestattack (ej med flit).
Väljer stålbågade läsglasögon speciellt över näsroten då de med plast över näsroten kan gå sönder innan man kommit hem. Överlag är billiga läsglasögon med plast någonstans ett dåligt val. På Clas-Ohlson i alla fall. Stålbågade håller
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Hercules723 »

Krokus wrote: 24 Oct 2021, 20:43 Även detta i tonåren:

Jag behövde nya glasögon men hittade inga bågar som jag trivdes i. Egentligen ville jag ha linser. Mamma tröttnade hos optiken och bara tog ett par bågar åt mig.

Som jag vantrivdes i de där fula och opraktiska glasögonen! Dessutom hade jag sönder ena glaset under en panikångestattack (ej med flit).
Morsan har berättat att då hon var barn hade hon sönder ett par glasögon med flit, för hon tyckte de var så fula. :?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Zoidar »

Jag hade sönder en digitalklocka för jag skämdes över den. Jag hade dålig självkänsla som ung. Blev iof retad ibland, så det var väl en orsak till det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Zoidar »

Jag köpte en begagnad motionscykel för några år sedan. Sedan sålde jag den. Killen erbjöd 500kr mer än jag köpt den för. När han väl skulle betala sa jag: "Du kan få 500kr rabatt". Så jag gick plus minus noll när jag redan hade en deal på 500kr mer. Fick kanske dåligt samvete av sälja dyrare än jag köpt för? En dålig deal oavsett, som iof gick jämnt upp, men någon businessman blir jag aldrig. :silent:

Till råga på allt ångrar jag nu att jag sålde den. :lol:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Hercules723 »

Jag har en motionscykel i mitt vardagsrum som jag aldrig använder. Om du hade bott närmare hade du kunna köpa den av mig. Typ 200-300kr hade räckt. Tror jag ska lägga ut den på blocket nån dag. Sökte med Google och hittade en likadan till salu för 250kr.
https://citiboard.se/boras-mark-bolleby ... el,4189151
Post Reply