Tråden om dåliga deals

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Zoidar »

Jag köpte en bil för 10000kr av en kille som sa den var i gott skick. När jag kollade den på verkstad var hela bottnen upprostad. Skulle kosta 7000kr att laga. Sen hände det sig så att en tjej krockade med mig. Min bil var nu färdig för skroten. Stackars tjej! 20 år och nytaget körkort. Hoppas hon hade helförsäkring på sin nya bil. Hur som helst, jag fick 12000kr på försäkringen, så en dålig deal blev en bra deal. Fast köper aldrig igen en bil utan kolla alla beskitningspapper.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36796
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om dåliga deals

Post by memphis »

Jag hade också tur med en bil en gång. Den var bara ett vrak, gick inte ens att köra. Den stod parkerad på gatan. Så vart den påkörd av ett stort fordon och jag fick pengar på försäkringen!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37068
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Geta »

Min bil blev också påkörd en gång i centrala Skövde. Min syster körde. Hon
blev inte skadad men hennes glasögon låg i baksätet efter krocken. Bilen
blev skrot. Fick ut lika mycket som jag gett för bilen på försäkringen. Det
togs på påkörarens försäkring.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Cosmos »

Min allra sämsta deal någonsin rodnar jag över. Så jävla puckad man var! Jag bodde i en jättefin bostadsrätt i Uppsala men djävulen flög i mig och jag svarade på en annons där en tjej vill byta till sig en bostadsrätt mot en hyreslägenhet i Stockholm. Min lägenhet var värderad till 225.000 kr (1989) och hon ville ha 100 lakan för sin egna ganska nergångna etta. Jag var en sån idiot, visste ingenting om bostadsmarknaden i Stockholm så jag accepterade. Lägenheten blev sedan drabbad av mögel och det var ohyra i den så jag flyttade tillbaka till Uppsala efter tre år. Bytte då till mig en skitfin lägenhet i ett av stans bästa områden. Jag hade dåligt samvete för att jag lurat dem jag bytte med. Men några pengar tog jag dock inte för den. Naturens lag.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36796
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om dåliga deals

Post by memphis »

Förstår inte riktigt. Betyder det att hon fick 325000kr av dig och allt du fick var ett hyreskontrakt på en sunkig lägenhet? Låter sannerligen som en dålig deal!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Tråden om dåliga deals

Post by björk »

ja förlora en Gibsson FLying-V och en gibson Gothic.
Stråheden la väl band på Flying V; N

Samt någon kuff från Norrköping fick gothic..
vad gör man

JAg har ett minne färskt som nysnö.
Nä jag och min far testade Gotic

Så ja RÄtt bister.
jag fick en DP.
i gengäld som slutade att funger.
Men det är väl som MÖ>TLE crUE...

To young to fall in love eller hur skall dem ha Pizzan ! ??????????? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Tråden om dåliga deals

Post by björk »

Jag har en Revolver färgad ICE tea.


Den va bäst av alla den har jag som sagt,
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Fantasio »

När jag sålde min motorcykel hade jag en annons inne i en mc-tidning, men fick inga napp. Då ringde en man från tidningen och frågade om jag ville annonsera gratis ett ett nummer till och jag svarade givetvis ja. Sålde min hoj för en struntsumma. Jag hade paranoia och ville flytta så jag ej skulle bo längst ned längre och fick syrrans bostad rätt långt ifrån garaget.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 26 Oct 2021, 18:40 Förstår inte riktigt. Betyder det att hon fick 325000kr av dig och allt du fick var ett hyreskontrakt på en sunkig lägenhet? Låter sannerligen som en dålig deal!
Neee, den där storying går väl knappt ihop? Hur byter man en hyresrätt mot en bostadsrätt, vem gör det?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36796
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om dåliga deals

Post by memphis »

Hercules723 wrote: 26 Oct 2021, 19:37
memphis wrote: 26 Oct 2021, 18:40 Förstår inte riktigt. Betyder det att hon fick 325000kr av dig och allt du fick var ett hyreskontrakt på en sunkig lägenhet? Låter sannerligen som en dålig deal!
Neee, den där storying går väl knappt ihop? Hur byter man en hyresrätt mot en bostadsrätt, vem gör det?
Jag tror att I Stockholm är det vanligt att man byter hyresrätter med varandra.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18673
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Krokus »

Numera är det inte lagligt att byta hyres- mot bostadsrätt

https://lawline.se/answers/fraga-om-byt ... ostadsratt
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37068
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om dåliga deals

Post by Geta »

Förstår inte heller.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply