Clozapine

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Clozapine

Post by Richard »

Jag har bara provat enstaka doser av Clozapine, jag blir rädd o förvirrad av den, mycket obehagligt. Precis det jag äter Haldol mot, numera utbytt mot Invega för. Så den verkar tvärtom på mig.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8074
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Clozapine

Post by wasp »

wasp wrote: 05 Jun 2022, 04:43 En läkare ville ge mig Leponex (Clozapine) 1994. Vägrade var rädd att råka ut för agranulocytos.. Hon gick med på det, så jag fick Roxiam istället.
!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Clozapine

Post by Fantasio »

Jag har börjat ta mitt blodprov varannan månad. Lär väl få bannor på torsdag när jag ska få min injektion. Men jag har så svårt att komma iväg till vårdcentralen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Clozapine

Post by Fantasio »

Vad jag dreglar. Fick torka skägget md tröjan flera gånger tills den var alldeles blöt. Jag uppmärksammade aldrig att det rann från munnen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22930
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Clozapine

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 19 Jul 2022, 00:34 Vad jag dreglar. Fick torka skägget md tröjan flera gånger tills den var alldeles blöt. Jag uppmärksammade aldrig att det rann från munnen.
Låter jobbigt. Besvärlig medicin!
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Clozapine

Post by Fantasio »

Jag tog mig till Vårdcentralen för mitt blodprov idag. Det var på tiden. Blev inte av förra månaden, jag trodde de tog blodprov för medicinen som inlagd.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Clozapine

Post by Fantasio »

Efter min senaste inläggning (blev utskriven den 30:e september) har jag fått höjd dos Clozapine. Jag märker när jag vidrör mitt ansikte och haka och kind att jag dreglar utan att vara medveten om det. Äckligt, ju. Det är illa nog att dregla i sömnen.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Clozapine

Post by Koi »

Började aldrig med Clozapine. Eller jag har tagit en tablett. Sen insåg de att jag inte ska ha tabletter hemma. Suicidrisk och den mängd Clozapine jag skulle var farligt. Fick Haldolinjektioner istället.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Clozapine

Post by Fantasio »

Koi wrote: 20 Nov 2022, 19:54 Började aldrig med Clozapine. Eller jag har tagit en tablett. Sen insåg de att jag inte ska ha tabletter hemma. Suicidrisk och den mängd Clozapine jag skulle var farligt. Fick Haldolinjektioner istället.
Vad tycker du om Haldolen? Jag blev fruktansvärt rastlös på den.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Clozapine

Post by Koi »

Fantasio wrote: 20 Nov 2022, 21:37
Koi wrote: 20 Nov 2022, 19:54 Började aldrig med Clozapine. Eller jag har tagit en tablett. Sen insåg de att jag inte ska ha tabletter hemma. Suicidrisk och den mängd Clozapine jag skulle var farligt. Fick Haldolinjektioner istället.
Vad tycker du om Haldolen? Jag blev fruktansvärt rastlös på den.
Funkar bra. Inga biverkningar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Clozapine

Post by Fantasio »

Jag tror jag hoppar över mitt månatliga blodprov. Det tar emot att gå till vc även fast väntetiden inte brukar vara speciellt lång.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Clozapine

Post by Fantasio »

När jag känner efter i skägget är det ofta blött. Jag dreglar utan att veta om det. Jag märker ingenting. Fast jag har skapligt hög dos, minst 600 milligram. Men hellre för mycket saliv än för lite, då det är förödande för tänderna.
Post Reply