Tänka i bilder eller inte

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58449
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Tänka i bilder eller inte

Post by Nissegossen »

Inwatto wrote: 28 Oct 2021, 13:40 Om jag dagdrömmer, tänker jag i bilder, men annars tänker jag i ord eller utan ord (det sista är lite svårt att förklara).
Lite som jag. Jag kan inte längre läsa böcker, på första meningen kommer uppslaget till en egen bok som börjar med samma mening, fortsätter läsa hör berättar rösten men på ett helt annat plan fortsätter jag på min bok och kommer på mig själv att jag inte alls är med i vad som står i boken ögonen följer texten jag hör orden, men jag är helt borta på ett annat plan. Kan inte läsa böcker längre detta inträffar varje gång. Det är tankar utan ord som sagt på ett helt annat plan.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58449
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Tänka i bilder eller inte

Post by Nissegossen »

Allt vad man upplevt i livet går att återskapa i hjärnan lite som MsTibbs skriver, med hjälp av lite Fantasi kan man skapa i sin hjärna, men hos mig fallerar det pga att jag kan inte rita ett rakt streck på ett papper, det är därför jag söker en tecknare som på min beskrivning ritar mitt flygande tefat. Det är ett klassiskt runt tefat, men inget UFO då det är känt hur jag får det att flyga
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18672
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tänka i bilder eller inte

Post by Krokus »

Nissegossen wrote: 28 Oct 2021, 16:52 När jag talade om på viska.se att jag såg syner och inte bara hörde fick jag Admin1 på mig och han sade antingen har du en hjärnskada tumör eller alkoholmissbruk. Jag höll fast i vad jag skrev och sade alla har ett synminne de kan referera till, samt att jag ser te x en bok jag läser i bilder samt att i ungdomen förlade jag boken jag läste i näromgivningen på gatan vi bodde på. För att minnas boken och innehållet tittar jag i fjärran får upp boken och referera boken i ord efter bilderna jag har av innehållet i boken. Så du ser i bilder precis som jag, det var kul.

Admin1 på viska.se tror enbart att jag är en försupen gubbe som inte går att lita på.

Visst, alla har ett synminne jag ger dig definitivt rätt på det, samt att det går att tänka i bilder inte bara i ord. Men skillnaden mellan Jocke och mig, är den att jag är van vid bilder som har rörelse i bilden och kommer fram till något, en början och ett slut. Kanske vår förmåga har gjort att undermedvetet har vi skapat ett band mellan oss. Jag gillar dig det vet du. Men åldersskillnaden är för stor.
Den eleven i min gymnasieklass som fick högst betygssnitt, hade fotografiskt minne. Han behövde inte läsa igenom anteckningar inför proven. Tyvärr dog en av hans nära anhöriga i mitten av trean, och han var därför borta mycket i trean. Annars hade han nog fått ännu bättre betyg.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12630
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Tänka i bilder eller inte

Post by Jocke »

Image

Ja, mitt liv är helt enkelt väldigt skör.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18672
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tänka i bilder eller inte

Post by Krokus »

"Admin1 på viska.se tror enbart att jag är en försupen gubbe som inte går att lita på."

Det är snarare tvärtom...
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12630
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Tänka i bilder eller inte

Post by Jocke »

Image

Ja, jag tänker att Admin trots allt har kaptens grad, och är utbildad i ett auktoritärt miljö! Vem är att lita på? Ingen, inte ens mig själv! Så varför tjöta över det historiska perspektivet? Ha det gott Amen!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37066
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tänka i bilder eller inte

Post by Geta »

Admin1 har inte kaptens grad. Han skulle ha fått det om han gjort en
ny utomlandstjänstgöring. Han är veteran.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8224
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Tänka i bilder eller inte

Post by wasp »

Ja! Små filmer spelas ofta upp då jag tänker.
Post Reply