Julbord

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Julbord

Post by Fantasio »

Har ni tänkt att gå ut och äta julbord? Jag har bara en bekant jag kan komma på som vill följa med. Men han är så svår att få med på saker. Jag måste säkert veta att det ska bli av ett specifikt datum och en viss tid.

Stadsvakten har julbord för 795-895 kronor beroende på dag. Östgöta Kök har julbord, men jag hittar inget pris. Däremot står det allt de serverar och det får det att vattnas i munnen på mig; Handtrillade köttbullar, prinskorv från Wadstens chark, Magges Janssons frestelse, hemgjord rödkål och slutligen soja- och ingefärsmarinerade revbensspjäll.

Det är inte bara maten man betalar för, en trevlig atmosfär brukar man få på köpet. Jag kan tänka mig att lägga 700 kronor på julbord, inte mer. Ska du äta julbord?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Julbord

Post by Geta »

För några år sedan ville jag ha med min syster på julbord men hon sa att
det inte var någon bra idé med tanke på min diabetes. Jag skulle ändå
inte kunna äta så mycket och absolut inte gottebordet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Gottebordet, är det de där faten med godis som jag tror finns på julbord? Man äter inte för samma summa som man betalar, men tillhandahållarna av julbord måste ju tjäna pengar. Själv är jag inte uppväxt med revbensspjäll på julbordet, men jag äter det med förtjusning.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Julbord

Post by Geta »

Vi hade inte heller revbensspjäll på julbordet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Jag tänkte börja med sill och lax, men inte äta mig mätt på det. Jag vill ha plats för det varma. Köttbullar, prinskorv och Janssons frestelse. Och så revbensspjäll då, om det finns. Kompisen ringde mig för ett tag sedan och han vill följa med ut. Men han kan snabbt ändra sig, så det är inget jag räknar med.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Jag kan tänka mig att bjuda en kompis på julbord. Men vart ska vi gå? Jag är dålig på att komma på uteställen. Minst två gånger var vi i en bowlinghall med sysselsättningen och jag tyckte det julbordet var förträffligt. Sedan var vi några gånger på Klinga golfrestaurang, eller vad det heter.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Julbord

Post by Geta »

Jag har varit på RSMH:s julbord. Då var det en av medlemmarna som
frågade om det var lilla julbordet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

IFK Konferens & Restaurang serverar julbord för endast 495 kronor. Jag skulle kunna tänka mig att slanta upp och avnjuta deras mat, men jag vill inte gå själv och äta julmat, det ser suspekt ut.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Julbord

Post by Geta »

Ja, jag kan inte heller tänka mig att äta julbord ensam. :lol:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Man kan ju beställa julmat från en cateringfirma, men om man som jag inte äter allt på julbordet (sylta och ägg) får man kasta en del. Jag ringde nyss kompisen och frågade om han ville följa med, men han ska ätaa julmat med sin förvaltare.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Julbord

Post by Geta »

Jag minns när Findus hade en jultallrik att köpa som kartongrätt.

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Jag blir lite sorgsen över den kartongrätten. Stackars de som bara har den att avnjuta som julmat.
Post Reply