Julbord

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Julbord

Post by Geta »

Jag köpte faktiskt den. Många vill att den återinförs-
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Faktiskt skulle jag kunna tänka mig att köpa den. Det är inga ägg synliga på omslaget. Vilken tur! Det är nästan (men bara nästan) att jag blir sugen på att göra mina egna köttbullar och köpa rödbetssallad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Jag telefonerade min före detta arbetskamrat. Vi bestämde att gå till Östgöta kök på Nya torget. Kompisen bodde i närheten så han (mannen utan lokalsinne) borde kunna hitta dit. Han sa att han skulle ta taxi hem. Han vet inte hur man köper resor med lokaltrafiken. Jag går till stället imorgon och frågar när de börjar med julbordet och vad det ostar. Och så öppettiderna förstås. Men min gamla arbetskamrat kan trilskas, han kan ändra sig och inte vilja följa med. Jag tänker att man kanske måste boka bord och då får man väl betala i förskott. Kommer han inte ska jag kräva honom på pengar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Julbordet på Östgöta kök kostar cirka 800 kronor. Det är över min smärtgräns. Jag pratade med en annan kompis och hans släkting skulle pröjsa för vårt julbord. Finemang! Jag tror att en bowlinghall har humana priser. Problemet är att min före detta arbetskamrat inte hittar dit.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Det blir nog inget julbord i år. Orkar inte, vill men ändå inte.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Om kompisen kommer ihåg det ska jag be honom höra med sin god man om ett prisvärt julbord. Jag har inte så höga krav, lite sill och massor med köttbullar, skinka och Janssons frestelse, det räcker för mig. Egentligen vill jag inte ge mer än 600 kronor för julmat.

På julafton är jag hembjuden till en kompis, han får mat av sin brors fru. Han är skyldig mig 600 kronor och kommer att dra av 100 kronor som tack för att han bjuder på mat.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18587
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Julbord

Post by Krokus »

Varför lånar du ut pengar till dina kompisar? De kan väl låna av någon annan, som exempelvis någon med vettig inkomst!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Julbord

Post by Geta »

Är det för att bli populär som du lånar ut pengar, Fantasio?
Måste du köpa vänner.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Jag får väl sluta att låna ut pengar. Okej då. Men tycker synd om ena kompisen när han knappt har till cigaretter.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Julbord

Post by memphis »

Det var länge sedan jag åt julbord. Det var något som ofta ingick när jag jobbade. Nån sorts julbord och en julklapp fick jag ofta från arbetsgivaren.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

När jag jobbade på pillerfabriken blev vi bjudna på julfest där julmat ingick.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

När jag hade sysselsättning åt vi julbord varje december, men vi fick betala för det själva. Jag tyckte alla julbord var lika goda.
Post Reply