Julbord

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Klassiskt julbord utan aktivitet: Mån-Ons 345 kr (308 kr exkl. moms), Tors-Lör 495 kr (442 kr exkl. moms). Detta på Event Center i slummen i Hageby. Riktigt bra priser och min kompis ska gå dit med sin förvaltare. Jag ska föreslå att jag och en annan kompis går dit också.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Julbord

Post by Geta »

Det var ju acceptabelt pris.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Ja, visst var det billigt? Frågan är hur jag ska få min före detta arbetskamrat hela vägen från Haga där han bor till södra delarna av staden. Han kanske kan komma hem till mig först, så går vi gemensamt till Mirum galleria där julbordet är. Men tror han inte vill eller orkar ta sig dit från norra delarna av staden till de södra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Man vill ju inte boka ett julbord och sedan inte dyka upp. Finns väl en straffavgift för sådant. Om min ambivalenta kompis kunde bestämma sig någon gång. Själv gör jag ingen julmat längre p ga brist på ork, så ett dyrt julbord blir den enda chansen jag har att smaka av julens läckerheter.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Julbord

Post by Geta »

Det serveras jultallrik i en del restauranger typ COOP.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Julbord

Post by Richard »

Jag ska på julbord den 21:a på Spiran, o den 22:a på Resurscenter där jag studerar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Vad roligt för dig, Richard! Själv ska jag hem till en kompis (ett Jehovas vittne) på julafton. Jag drar av en hundring för skulden han är skyldig mig som tack.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Julbord

Post by Geta »

Får Jehovas vittnen låna pengar? De firar inte jul.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Nej, kompisen firar inte jul. Men han får julmat av sin storebror och dennes fru. Jga kanske köper med mig en burk senapssill.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Det ska bli kul att komma hem till min vän. Han bor i norra Hageby, jag bodde i södra Hageby. Mina gamla hemkvarter nästan. Min gamla arbetskamrat kan jag besöka på juldagen. Då ska jag köpa en flaska Dworek (en spritsort som jag tror heter så) och några starköl. Jag ser fram emot julen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Julbord

Post by Fantasio »

Klassiskt julbord utan aktivitet: Mån-ons 345 kr (308 kr exkl. moms), tors-lör 495 kr (442 kr exkl. moms). Detta på Event Center. Jag får väl gå till kompisen (som bor i helt fel riktning från matstället) och dela på en taxi dit. Om han bara kunde bestämma sig och lämna ett klart besked.
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2423
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Julbord

Post by Kloppe »

Är inbjuden via jobbet till julbord den 10/12. Det brukar vara mycket fet mat så att man mår lite illa efteråt.
Post Reply