Lösviktsgodis

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Tyvärr köpte jag en bytta plockgodis för över 100 kronor. Mår inte bra just nu och har slutat äta för dagen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Lösviktsgodis

Post by Richard »

Ska nog köpa idag, om det fortfarande kostar 59,90 kr/kg. För två veckor sen köpte jag o vräkte i mig allt på en gång, då fick jag stanna hemma dagen efter för jag mådde så dåligt. Förra veckan delade jag upp det på två dagar, det var bättre. Det måste jag göra idag med...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag grunnar på att köpa plockgodis imorgon. Kostar väl en dryg hundralapp. Men jag äter så jag blir illamående. Kanske lika bra att skippa det. Men viljan att låta bli är klen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Eftersom jag ska ta min injektion imorgon så kanske jag köper lite lösgodis i bunke. Kisoken ligger nära mottagningen. Har ju gjort det några gånger i år, men tvekar och inte bara överpriset; Jag äter mig illamående på godiset. Sen gillar jag inte godis som bjuder på kraftig tuggmotstånd.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Lösviktsgodis

Post by Zoidar »

Nä nu blev jag sugen. Förr kunde jag sätta i mig 600g lösgodis en biokväll.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Äsch, jag gick av spårvagnen i förtid för att handla på donken, men avstod. På andra sidan gatan ligger en stor godisaffär, jag skulle ha gått in där så jag hade något gott att snaska på denna helg. Kanske imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Kompisen var förbi med två burkar Coca-cola. Men är trots det fasligt sugen på godis.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Fy Fabian vad jag har frossat godis idag. Köpte för över 100 kronor och har ätit nästan allt. Jag mår illa.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Lösviktsgodis

Post by Leakim97 »

Fantasio wrote: 03 Nov 2023, 19:58 Fy Fabian vad jag har frossat godis idag. Köpte för över 100 kronor och har ätit nästan allt. Jag mår illa.
Fan fantasio då är vi två.. tar mina sista bitar nu, var cirka 500 gram, gav bort lite åt vännen iaf så kanske bara400 g... tror mitt kostade 49 kr
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Det börjar väl bli dags att köpa lite godis snart igen då. Tycker att behållaren man lägger godiset i blir full så fort och priset rusar i höjden. Dessutom har jag svårt att sluta äta även fast jag inte är sugen på mer. Men visst är det gott. Helst chokladen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Blir det att gå ned på stan imorgon kanske jag går in på Gottegrisen och köper plockgodis. Som vanligt tar jag mest choklad. Brukar handla för över en hundring.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Kanske tar jag mig ned på stan imorgon. Men tror inte det. Det är väl lika bra att inget godis köpa fast det är gott. Jag har både mat- och sötsaksabstinens.
Post Reply