Lösviktsgodis

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Marsipangrisarna lockar, men går lätt på över en hundralapp. Kanske bättre då med lösviktsgodis. Brukar fylla nästan hela bunken man lägger det i och det kostar då cirka 150 kronor. Men då har jag så att det räcker i flera dagar. Om fysioterapeuten lyckas göra underverk med min stackars rygg köper jag på mig en burk snask.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Nu skulle det inte sitta fel med plockgodis från godisbutiken. En hel bytta med godsaker. Jag tror jag tar med mig ryggsäcken till affären så jag slipper gå och dingla med en påse. Alltid smidigt med ryggsäck. Sött, surt och salt, jag gillar allt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag kan tänka mig att titta på TV på nyårsafton. Då vill jag ha godis att snaska på. Får en hel burk för 150 kronor, det hoppas jag att jag kommer mig för att köpa. Jag gillar allt förutom riktigt sega bitar som är svårtuggade. Kommer att köpa rätt mycket choklad. Främst de som är som en halv boll med strössel på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag tror jag köper godis imorgon om jag törs för ryggen. Det ska bli gott. Då är godiset slut lagom till nyårsafton, men si, då kan jag köpa nytt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag var i krokarna där godisbutiken ligger, men kände mig osäker på ryggen och gick inte in. Kanske imorgon?
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1634
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Lösviktsgodis

Post by Safir »

Har inte ätit lösgodis på åtminstone ett år, är nog snarare två eller tre år sen.
Äter bara sockerfritt eller sånt med pyttelite socker.

När ni köper lösgodis. Prova tänk så här: Nu köper jag 100 g, det är drygt 50% socker i det. Jag kan lika väl äta 50 g strösocker. :!:


Är så glad att jag lyckades sluta med sockrat godis. Har gått ner ca 10 kg tack vare det. :!:
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35999
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Lösviktsgodis

Post by Geta »

Jag tycker att lösgodiset är gott bara när jag tar de första bitarna.
En hel burk skulle jag inte mäkta med. Köper hellre choklad.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag håller med dig till viss del, Geta. Choklad är det godaste i godisväg. Men är svag för sötsaker överlag, bara det inte blir för svårtuggat. Har köpt lösviktsgodis två gånger under hösten och vintern. Inte så farligt tycker jag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Det börjar väl bli dags för årets första bytta med lösgodis. Choklad ska jag köpa och mycket annat gott. Där finns bruna skumsvampar som är goda. Eler ska jag låta bli?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag tänker först gå till mottagningen och efter det slinka in i godisbutiken på min väg till mötesplatsen. Om ryggen håller. De öppnar tio och jag ska få injektionen mellan klockan tio och tolv. Ska försöka att äta med andakt, jag vill inte bli illamående.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag tror jag handlar imorgon, butiken öppnar klockan elva. Kommer att gå försiktigt och långsamt och kommer INTE att bära ryggsäck. En hink rymmer godis för minst 150 kronor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag har fortsatt ambitionen att handla lösviktsgodis. Kanske att jag kommer till skott imorgon. Hoppas jag har turen med mig och inte får med så väldigt sega godisbitar.
Post Reply