Att beställa saker

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att beställa saker

Post by Fantasio »

Det är så lätt att hamna på intressant sidor. Själv köper jag mest tröjor, har massvis.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Att beställa saker

Post by Cosmos »

Byxor går inte att köpa online. Jag är tvungen att prova dem först. Annars inhandlar jag mycket tröjor, blusar och skjortor på nätet och de passar bra. Men störst utgifter har jag för elektronik. Har köpt hela min stereo på nätet, mobiler, datorer, surfplatta likaså. Köpte ett par billiga hörlurar som var helkassa så nu blir det ett par Sony in ear. Med sladd, litar inte på Bluetooth. 399 kr, som hittat. Hörpluggar till iPhones är svindyra och inte särskilt bra har jag hört.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18661
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att beställa saker

Post by Krokus »

Jag beställer oftast bara nödvändiga saker på Internet, som är billigare än i fysiska butiker. Senast beställde jag nya vinterskor från Zalando.

Självklart köper jag onödiga saker också, men det är sällan. Den senaste tröjan som jag köpte var kanske i februari eller mars.

Cosmos wrote: 18 Nov 2021, 17:48 Hörpluggar till iPhones är svindyra och inte särskilt bra har jag hört.
I och med att de är så små, slarvar folk bort dem stup i kvarten. Det har jag sett på Facebook.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att beställa saker

Post by Fantasio »

Cosmos wrote: 18 Nov 2021, 17:48 Köpte ett par billiga hörlurar som var helkassa så nu blir det ett par Sony in ear. Med sladd, litar inte på Bluetooth. 399 kr, som hittat. Hörpluggar till iPhones är svindyra och inte särskilt bra har jag hört.
Finsmakarna säger att ljudet blir bättre med sladd. Om man nu ska tro på det. Jag beställde två Sverigetröjor från SvFF igår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36775
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att beställa saker

Post by memphis »

I stället för att spara 500 kr denna månad gjorde jag en beställning på 500kr. Det är ändå inte spartider så här nära jul. Spara kan man börja göra igen i januari.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8223
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Att beställa saker

Post by Richard »

Jag beställer mycket. Roligast är elektronik. Men nu har jag köpt för 1 300 kr på kredit, så inget mer förrän den är betald.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att beställa saker

Post by Fantasio »

Nu är det köpstopp för mig. Jag har fått mail om att en skiva är på gång från G*nza och har betalat de två tröjor jag beställde igår. Måste försöka hålla i pengarna.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att beställa saker

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 18 Nov 2021, 19:20 I stället för att spara 500 kr denna månad gjorde jag en beställning på 500kr. Det är ändå inte spartider så här nära jul. Spara kan man börja göra igen i januari.
Du kan väl erkänna att du inte kan spara?
Det finns knep som ska hjälpa men jag säger:
Man är som man är!

Det ända jag lyckats med i ekonomiväg är att inte övertrackasera kontot, har aldrig sparat på riktigt..
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Att beställa saker

Post by Koi »

Sällan.

Oftast har jag tänkt igenom och jämfört olika märken och modeller.

Får ångest av näthandel.

Proceduren att returnera felaktig vara är för jobbig.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Att beställa saker

Post by Miika »

Nu måste jag dra åt svångremmen och inte handla någonting på nätet. Kanske Willys i sin höjd
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36775
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att beställa saker

Post by memphis »

Klankedinken wrote: 20 Nov 2021, 08:31
memphis wrote: 18 Nov 2021, 19:20 I stället för att spara 500 kr denna månad gjorde jag en beställning på 500kr. Det är ändå inte spartider så här nära jul. Spara kan man börja göra igen i januari.
Du kan väl erkänna att du inte kan spara?
Det finns knep som ska hjälpa men jag säger:
Man är som man är!

Det ända jag lyckats med i ekonomiväg är att inte övertrackasera kontot, har aldrig sparat på riktigt..
Jag kan visst spara. Sparar 500kr I månaden.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att beställa saker

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 20 Nov 2021, 14:58
Klankedinken wrote: 20 Nov 2021, 08:31
memphis wrote: 18 Nov 2021, 19:20 I stället för att spara 500 kr denna månad gjorde jag en beställning på 500kr. Det är ändå inte spartider så här nära jul. Spara kan man börja göra igen i januari.
Du kan väl erkänna att du inte kan spara?
Det finns knep som ska hjälpa men jag säger:
Man är som man är!

Det ända jag lyckats med i ekonomiväg är att inte övertrackasera kontot, har aldrig sparat på riktigt..
Jag kan visst spara. Sparar 500kr I månaden.
GJ! Hur mycket har du sparat i år?
Post Reply