Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Klankedinken »

Swesanne wrote: 21 Nov 2021, 16:55
Klankedinken wrote: 21 Nov 2021, 16:48
Swesanne wrote: 21 Nov 2021, 16:39 Ja, du kan ha rätt där. Sedan har jag gått en massa kurser i personlig utveckling, och där är det mycket sånt. Men jag flashar inte ut mitt liv på facebook och jag låtsas inte vara lycklig. Men däremot känner jag mig ändå lyckligt lottad på något sätt. Trots denna rent ut sagt jävla sjukdomen.
Hur gammal är du, Klankedinken?
Jag är 33 :). Jag har en ung mamma så att säga. Har också tytt mig till "personlig utveckling/hjälvhjälpssortimentet", Mer än hälften av mina youtube klipp handlar det, dom rekommenderade alltså. Jag har haft sjukdomen i cirka 10 år efter utredning under 6 månader. Haft olika mediciner som gett mig övervikt osv.. Psykos är inte ett problem för mig riktigt utan snarare övervikten jag fått av medicinen.
Tycker du inte att "fokusera på det positiva" är lite naivt?
Naiv är jag inte.. inte alls. Då har jag gett en helt felaktig bild av mig själv här.
Det tror jag inte, det är bara att morsan kör på'tt och jag har tyckt att det är löjligt. Jag uppfattar det som att man bara vill känna positiva känslor utan att ha dom negativa. Det är nog fel för jag har upptäckt att allt gott jag fått i livet har kommit ur jobbiga situationer och negativa känslor. Det är nog också så att lycka inte är något att fokusera på. Däremot att känna att det kommer bli bra och ha tillit till det är bra. Vad positiv psykologi är vet jag inte riktigt!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18668
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Krokus »

Swesanne wrote: 21 Nov 2021, 16:55 Naiv är jag inte.. inte alls. Då har jag gett en helt felaktig bild av mig själv här.
Jag har inte märkt av något "naivt" hos dig. Snarare stressrelaterade saker. Det blir nog bättre om ett tag, när sjukersättningen kommer regelbundet. Då slipper du tänka på jobb och så vidare.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Swesanne »

Krokus wrote: 21 Nov 2021, 16:59
Swesanne wrote: 21 Nov 2021, 16:55 Naiv är jag inte.. inte alls. Då har jag gett en helt felaktig bild av mig själv här.
Jag har inte märkt av något "naivt" hos dig. Snarare stressrelaterade saker. Det blir nog bättre om ett tag, när sjukersättningen kommer regelbundet. Då slipper du tänka på jobb och så vidare.
Ja, jag är oerhört stresskänslig, jag hoppas ju lite på en liten ”nystart” i och med stressen för jobbet försvinner. Tack, Krokus!
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Swesanne »

Klankedinken wrote: 21 Nov 2021, 16:58
Swesanne wrote: 21 Nov 2021, 16:55
Klankedinken wrote: 21 Nov 2021, 16:48

Jag är 33 :). Jag har en ung mamma så att säga. Har också tytt mig till "personlig utveckling/hjälvhjälpssortimentet", Mer än hälften av mina youtube klipp handlar det, dom rekommenderade alltså. Jag har haft sjukdomen i cirka 10 år efter utredning under 6 månader. Haft olika mediciner som gett mig övervikt osv.. Psykos är inte ett problem för mig riktigt utan snarare övervikten jag fått av medicinen.
Tycker du inte att "fokusera på det positiva" är lite naivt?
Naiv är jag inte.. inte alls. Då har jag gett en helt felaktig bild av mig själv här.
Det tror jag inte, det är bara att morsan kör på'tt och jag har tyckt att det är löjligt. Jag uppfattar det som att man bara vill känna positiva känslor utan att ha dom negativa. Det är nog fel för jag har upptäckt att allt gott jag fått i livet har kommit ur jobbiga situationer och negativa känslor. Det är nog också så att lycka inte är något att fokusera på. Däremot att känna att det kommer bli bra och ha tillit till det är bra. Vad positiv psykologi är vet jag inte riktigt!
Jag lever endast av en anledning! Mina barn.. jag orkar inte svika dem. Sedan hoppas jag av hela mitt hjärta att den ångesten som är ska försvinna…
Jag har också fått övervikt, det är plågsamt.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Klankedinken »

Swesanne wrote: 21 Nov 2021, 17:16
Klankedinken wrote: 21 Nov 2021, 16:58
Swesanne wrote: 21 Nov 2021, 16:55
Naiv är jag inte.. inte alls. Då har jag gett en helt felaktig bild av mig själv här.
Det tror jag inte, det är bara att morsan kör på'tt och jag har tyckt att det är löjligt. Jag uppfattar det som att man bara vill känna positiva känslor utan att ha dom negativa. Det är nog fel för jag har upptäckt att allt gott jag fått i livet har kommit ur jobbiga situationer och negativa känslor. Det är nog också så att lycka inte är något att fokusera på. Däremot att känna att det kommer bli bra och ha tillit till det är bra. Vad positiv psykologi är vet jag inte riktigt!
Jag lever endast av en anledning! Mina barn.. jag orkar inte svika dem. Sedan hoppas jag av hela mitt hjärta att den ångesten som är ska försvinna…
Jag har också fått övervikt, det är plågsamt.
Jag har lärt mig att sätta ord på mina känslor! Det innebär att man måste känna dom. Man säger "Name it to tame it" och då klingar dom av, man blir inte lika distraherad av dem. Att dricka alkohol gör att man tappar kontrollen över sig själv och känslorna kommer till ytan. Känner du så pass mycket ångest att du använder alkohol för att döva tycker jag gränsen är nådd, då måste man få stöd i sin process!
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Swesanne »

Klankedinken wrote: 21 Nov 2021, 17:20
Swesanne wrote: 21 Nov 2021, 17:16
Klankedinken wrote: 21 Nov 2021, 16:58

Det tror jag inte, det är bara att morsan kör på'tt och jag har tyckt att det är löjligt. Jag uppfattar det som att man bara vill känna positiva känslor utan att ha dom negativa. Det är nog fel för jag har upptäckt att allt gott jag fått i livet har kommit ur jobbiga situationer och negativa känslor. Det är nog också så att lycka inte är något att fokusera på. Däremot att känna att det kommer bli bra och ha tillit till det är bra. Vad positiv psykologi är vet jag inte riktigt!
Jag lever endast av en anledning! Mina barn.. jag orkar inte svika dem. Sedan hoppas jag av hela mitt hjärta att den ångesten som är ska försvinna…
Jag har också fått övervikt, det är plågsamt.
Jag har lärt mig att sätta ord på mina känslor! Det innebär att man måste känna dom. Man säger "Name it to tame it" och då klingar dom av, man blir inte lika distraherad av dem. Att dricka alkohol gör att man tappar kontrollen över sig själv och känslorna kommer till ytan. Känner du så pass mycket ångest att du använder alkohol för att döva tycker jag gränsen är nådd, då måste man få stöd i sin process!
Jag har varken benzo eller alkohol, jodå jag gillar öl och Prosecco. Men lite kul får man ha. 😉
Mycket bra stöd från psyk, är det någon som ska ha bonus, är det dem. Vilka guldmänniskor💚
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Klankedinken »

Swesanne wrote: 21 Nov 2021, 17:25
Klankedinken wrote: 21 Nov 2021, 17:20
Swesanne wrote: 21 Nov 2021, 17:16
Jag lever endast av en anledning! Mina barn.. jag orkar inte svika dem. Sedan hoppas jag av hela mitt hjärta att den ångesten som är ska försvinna…
Jag har också fått övervikt, det är plågsamt.
Jag har lärt mig att sätta ord på mina känslor! Det innebär att man måste känna dom. Man säger "Name it to tame it" och då klingar dom av, man blir inte lika distraherad av dem. Att dricka alkohol gör att man tappar kontrollen över sig själv och känslorna kommer till ytan. Känner du så pass mycket ångest att du använder alkohol för att döva tycker jag gränsen är nådd, då måste man få stöd i sin process!
Jag har varken benzo eller alkohol, jodå jag gillar öl och Prosecco. Men lite kul får man ha. 😉
Mycket bra stöd från psyk, är det någon som ska ha bonus, är det dem. Vilka guldmänniskor💚
Jag tycker känslan blir så stor när man får höra att man fått schizofreni, det är inte en lätt sjukdom att få och stigmat finns. I början kände jag mig trygg för jag hade bra uppbackning från psykiatrin men jag har nu efter några år velat ta mina egna kliv och när det gäller sånt så måste man våga misslyckas!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58447
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Nissegossen »

När jag utmanade ångesten och sade till den. Allt vad ni hotar med gör det, jag gör inte som ni säger gör vad ni hotar med. Den natten hade jag den värsta ångest jag haft. Nästa morgon och inget hänt, förstod jag att ångesten hade ingen makt utanför mig. Efter det har jag aldrig vikt mig mot ångest. Har endast PTSD om jag vaknar av den i insomningsögonblicket
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Swesanne »

Nissegossen wrote: 21 Nov 2021, 17:31 När jag utmanade ångesten och sade till den. Allt vad ni hotar med gör det, jag gör inte som ni säger gör vad ni hotar med. Den natten hade jag den värsta ångest jag haft. Nästa morgon och inget hänt, förstod jag att ångesten hade ingen makt utanför mig. Efter det har jag aldrig vikt mig mot ångest. Har endast PTSD om jag vaknar av den i insomningsögonblicket
Så har jag också gjort, jag vägrar. Jag är en god människa och ”de” kan fara åt helvete…
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37062
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Geta »

Jag tror att Swesanne har haft ett ganska normalt liv med familj och jobb
långt upp i åldern. Därför uppfattas hon som positiv.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58447
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Nissegossen »

Jag är ingen god människa, endast Gud är god lär Jesus oss
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Idag gratulerar vi Swesanne 53 år

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 21 Nov 2021, 17:45 Jag tror att Swesanne har haft ett ganska normalt liv med familj och jobb
långt upp i åldern. Därför uppfattas hon som positiv.
MM, man förförs av hennes framgångsrika karriär
Post Reply