Clozapine

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Clozapine

Post by Musiker »

Jag slutade med Clozapine sensommaren 2020 pga viktuppgång. Jag skulle aldrig slutat och börjat röra på mig istället med hård motion. Jag vet att jag fallit ner i avgrunden sedan jag slutade med den. Jag tror att jag måste börja med den igen om mitt antidepressiva inte kommer hjälpa. Om jag börjar med medicinen igen så är det motion som krävs för att hålla ner vikten.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Clozapine

Post by Klankedinken »

Tippar på att man inte mår så bra av att byta mediciner hela tiden.. Motion är en liten klick i välmåendet, mediciner är en stor klick.
Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Re: Clozapine

Post by Musiker »

Clozapine minskar självmordstankar med 40 % sade Admin 1.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Clozapine

Post by Klankedinken »

gammalt
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18661
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Clozapine

Post by Krokus »

Hjärnan är ingen leksak, att ofta byta antipsykotiska eller antidepressiva mediciner är nog inte helt bra. Men jag är ej läkare och borde kanske vara tyst i detta avseende. 🤫

Dessutom tar det ett tag innan mediciner får full effekt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Clozapine

Post by Klankedinken »

Jag har erfarenheten av att trappa ut medicin.. Det är en bergochdalbana och det är nästan som en psykos i sig själv..
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Clozapine

Post by Cosmos »

Jag tycker att läkaren har spelat rysk roulette med min hjärna ganska länge. Först byte av psykosmedicin och nu byte av antidepressiva. Känner nu att uttrappningen av Paroxetin börjar kännas. Som att hjärnan flyttar sig i huvudet, får ett slags stötar när jag rör huvudet. Är orolig för att jag ska trilla ner i ett svart hål vilket jag brukar när jag sätter ut antidepressiva.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Clozapine

Post by Miika »

Är nyfiken på provsvaret, läkemedelskoncentrationsvärdet i blodet. Väntar på besked av Karolinska. Vi misstänker att jag har för hög dos Clozapine
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18661
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Clozapine

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 20 Nov 2021, 12:26 Som att hjärnan flyttar sig i huvudet, får ett slags stötar när jag rör huvudet.
Liknande hände mig när Sertralin sattes ut förut. Fick stötar i armarna.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Re: Clozapine

Post by Musiker »

Cosmos

Det är vanligt med stötar i kroppen när man trappar ut Paroxetin.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Clozapine

Post by Swesanne »

Cosmos wrote: 20 Nov 2021, 12:26 Jag tycker att läkaren har spelat rysk roulette med min hjärna ganska länge. Först byte av psykosmedicin och nu byte av antidepressiva. Känner nu att uttrappningen av Paroxetin börjar kännas. Som att hjärnan flyttar sig i huvudet, får ett slags stötar när jag rör huvudet. Är orolig för att jag ska trilla ner i ett svart hål vilket jag brukar när jag sätter ut antidepressiva.
Min hjärna gör likadant, flyttar sig i huvudet, men jag har haft det länge utan medicinjusteringar. Inte särskilt skönt, känns lite som att man är berusad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Clozapine

Post by Cosmos »

Jag ska ta prover nu på tisdag då jag haft Saroten i en vecka. Skulle vara otroligt konstigt om koncentrationen låg på rätt nivå nu med så låg dos.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply