Clozapine

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Clozapine

Post by Klankedinken »

Det var också någon som sa till en ung person som ville bli munk: "När du nått höjden av materialism så är du välkommen hit och ge upp det för ett sprituellt liv"..

Mindfullness kommer från munkarna i öst men används här som ett botemedel för sånt som vi kanske inte förstår?!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Clozapine

Post by Fantasio »

Geta wrote: 22 Nov 2021, 18:18 Det är 40 år sedan som jag fick Haldol. Hade den antipsykotikan bara
något år. Kunde inte sitta stilla.
Under tiden jag fick Haldolinjektioner var jag fruktansvärt orolig och även ångestfylld. Skyller på just Haldol.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18668
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Clozapine

Post by Krokus »

Det minns jag, Fantasio! Du skrev ofta att du var ute och gick om nätterna pga rastlöshet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Clozapine

Post by Fantasio »

Ja, usch, det var hemskt. Ibland när jag kände mig bättre efter en tids irrande gick jag hem igen. Ibland hann jag knappt få av mig ytterkläderna innan jag åter blev tvungen att gå ut. Hemskt var ordet.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Clozapine

Post by Cosmos »

Vilken tur att jag aldrig haft Haldol. Jag får nämligen akatisi av flera medicin, Cisordinol. Risperdal (hemsk), Propavan och andra jag inte minns just nu.
Fantasio, du har väl Clozapine? Just den har inga sådana biverkningar
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58447
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Clozapine

Post by Nissegossen »

Har haft Haldol, den hade jag Akineton mot biverkningarna på, rastlös var man på de flesta mediciner av liknande typ. Har nu Trilafon, men i så låg dos att med Akineton har jag inga biverkningar. Vis av att jag var för högt doserad, då jag sade till sköterskan, jag har biverkningar jag skall inte ha det på den här medicinen, jag vill ha sänkt dos. Hon propsade på den högre dosen, men tog läkartid. Läkaren, en ST-läkare sade vi tar ett blodprov och mäter halten i blodserum. Nästa gång sköterskan kom, sade hon det trodde jag inte och jag fick lägre dos. Har nu som sagt inga biverkningar med Akineton
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8224
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Clozapine

Post by Richard »

Om jag tar Clozapine blir jag helt psykotisk... Den har alltså precis tvärtom-verkan på mig! Har 4 tabletter kvar hemma, som jag fått av en kompis, men jag tror jag slänger dom. Blir rädd, paranoid o psykotisk av dom!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply