Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13268
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Jag är same.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6621
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Hercules723 »

Snackat med granne. Han berättade att han mest jobbar och på helgerna sover han bara, tror han blrjar 7:00. CNC Operatör
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37175
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

amandara wrote: 26 Apr 2024, 13:46Jag är same.
Till hur stor procent? Är du med i sametinget. Det har vi en medlem på Viska som är.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37175
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

amandara wrote: 26 Apr 2024, 11:55 Tänk om man jobbade heltid. 40 timmar i veckan. Sen barn i olika åldrar, handla mat, laga mat, diska, fysa, tvätta, dammsuga dammtorka vattna blommor och sopsortera. Och så en hund på det och antagligen något marsvin.

Jobbar man 40 timmar i veckan blir arbetsdagen minst 9 timmar - raster och transport till och från jobbet. Sova typ 8 timmar? Varva ner. Hänga med i nyheterna. Ha fucking vänner att hinna med och släkt.

Nä….. hur får de ens ihop det?
Marsvin måste väl ändå vara onödigt! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13268
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Geta wrote: 26 Apr 2024, 14:11
amandara wrote: 26 Apr 2024, 13:46Jag är same.
Till hur stor procent? Är du med i sametinget. Det har vi en medlem på Viska som är.
Jag har ingen aning om %. Jag har arv på morfars och mormors sidor - västerbottningarna nybyggare och samer. Samerna dyker upp lite här och var i släkthistorien.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13268
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Jag trivdes väldigt väldigt bra i Västerbotten. Mörkret bekom mig inte, så länge jag hade fys och vänner. Och det hade jag. Och ett arbete att utföra oxå. Sommaren där är magisk. Umeälven och Vindelälven.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13268
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Geta wrote: 26 Apr 2024, 14:13
amandara wrote: 26 Apr 2024, 11:55 Tänk om man jobbade heltid. 40 timmar i veckan. Sen barn i olika åldrar, handla mat, laga mat, diska, fysa, tvätta, dammsuga dammtorka vattna blommor och sopsortera. Och så en hund på det och antagligen något marsvin.

Jobbar man 40 timmar i veckan blir arbetsdagen minst 9 timmar - raster och transport till och från jobbet. Sova typ 8 timmar? Varva ner. Hänga med i nyheterna. Ha fucking vänner att hinna med och släkt.

Nä….. hur får de ens ihop det?
Marsvin måste väl ändå vara onödigt! :D
Ja en råtta.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12673
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Tänker på vad svårt det är att hitta en lugn inom sig.
Dego
Blymedlem
Posts: 14
Joined: 16 Apr 2024, 05:11

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Dego »

Att det är skönt med helg nu när jag gjort lite saker idag, bland annat varit några timmar till Klubbhuset. Behöver inte vara så mycket för att jag ska bli trött och nöjd.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58592
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

Jag är glad att gipset på foten är borta, skall bara lära mig gå normalt igen, det känns som högra benet är längre än det vänstra, var tvärtom innan gipset åkte av.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13268
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Vättern har stigit med 70 cm hick, fatta vilka vattenmängder. Att åka runt Vättern är 30 mil. Fatta att det är mycket vatten. Kubik.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37175
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Här i stan får vi vatten från Vättern i vattenledningarna. Det är gott vatten.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply