Vad har ni gjort idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37067
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Har lagat en tröja som hade en trasig söm. Jag känner mig duktig när jag lagar kläder. Och det är roligt att förbättra saker.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37334
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Geta »

Idag har jag pratat med chefen för städfirman. Jag har inte fått någon faktura
för fönsterputsningen i oktober. Han skulle fixa det. Konstigt att jag inte fått
någon påminnelse.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37067
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Det vanliga. Tagit hand om hunden och fixat mat. Men jag har också gräddat 6 små bröd i ugnen. Såna man köper färdiga att grädda i ett vakumpack.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18769
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Krokus »

Imorse tog jag och sambon en långpromenad med hunden och på tidig eftermiddag var jag på gymmet och köttade. Egentligen har jag sagt upp mitt medlemskap, men får vara kvar under större delen av december. Känns sådär. Jag har svårt att bestämma mig om för jag ska fortsätta träna där.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58757
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 19 Dec 2021, 17:53 Det vanliga. Tagit hand om hunden och fixat mat. Men jag har också gräddat 6 små bröd i ugnen. Såna man köper färdiga att grädda i ett vakumpack.
Det kan du göra med allt bröd de bakar i butiken själva. Ta med dig en personal till de bakar peka ut dem och säg 10 st av dessa frysta. Lägg i egen frys, ta fram så många du vill ha, lägg på bakplåtspapper på en plåt, ugnen på 225 grader in i mitten sitt utanför och titta på när de gräddas. Klart ta upp lägg på en ren duk på ett fat lägg upp vad du bakat en ren handduk över. Gör du wienerbröd så säg åt gåsterna, akta de är varma, de är nyss bakade
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1798
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Inwatto »

Fjärde advent-fikat hos min mamma. Lussebulle och mjuk pepparkaka blev det till Coca-colan. (Hon föredrog te).
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58757
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Nissegossen »

Brygger kaffe först, sedan vattenkokaren full, sätter på den och får kokhett vatten, tevatten, så gästen får välja fritt. Kostar bara att koka vatten, ställa på termos. Har både lösviktste tekula och tepåsar. Vet jag att det blir flera tedrickare brygger jag te i kanna, i fall, de kan komma överns med ett te
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8320
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by wasp »

Bryggt morgonkaffe och ätit en ostmacka + en banan.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6691
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Hercules723 »

Har gjort alla mina ärenden idag. Meds, systembolaget och handlat. Känner mig trött nu.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by björk »

Hercules723 wrote: 20 Dec 2021, 12:52 Har gjort alla mina ärenden idag. Meds, systembolaget och handlat. Känner mig trött nu.
vi skiter i Dej Din sketna lilla Faen
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6691
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Hercules723 »

björk wrote: 20 Dec 2021, 12:56
Hercules723 wrote: 20 Dec 2021, 12:52 Har gjort alla mina ärenden idag. Meds, systembolaget och handlat. Känner mig trött nu.
vi skiter i Dej Din sketna lilla Faen
Du är ju helt störd i skallen. Lägger dig på ignorera nu. Trött på dina påhopp! Du borde bli bannad!
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1589
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by SpaceCorp »

Ja det där var onödigt björk.
Post Reply