Hur mycket tid lägger du på Viska?

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by Fantasio »

Jag är inne på forumet flera timmar om dagen. Jag har inget bättre för mig, plus att detta är ett intressant forum. Jag är här varje dag. Hur mycket tid lägger du på Viska?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by Zoidar »

Brukar läsa på olika forum samtidigt som jag surfar runt. Blir säkert flera timmar per dag.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by Richard »

Jag sitter vid datorn hela min lediga tid, o går in här, på Facebook o på Flashback rätt ofta. Samt studerar jag eller hittar på annat intressant. Men det blir nog ett par timmar här varje dag.

Nu när allt är (nästan) klart med uppbyggnad så behövs knappt någon administrering. Lite detaljer finslipar jag när jag hittar fel (om jag kan åtgärda det).
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by Fantasio »

Jag loggar ibland ut från bland annat Facebook. En kväll fick jag inte logga in mer, då jag hade "missbrukat funktionen". De trodde väl att jag var någon slags robot.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by Koi »

Facebook är konstigt. En jag känner blev spärrad för ”Det finns ingen som heter så.” Fast han hade sitt namn. Ett normalt svennsonnamn dessutom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by Fantasio »

Kompisen hade släktforskat och hittat ett udda efternamn. Han reggade sig med sitt förnamn och det nyfunna efternamnet, men det fick han inte heta för Facebook. Undrar vad de går på.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by Richard »

Jag släktforskar ibland. Har hittat en judisk gren på 1600-talet...

När farmor släktforskade på 40-talet, så ombads hon att hålla tyst om det o inte fortsätta på den grenen, eftersom hon jobbade inom Gestapo i Nazityskland då.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by amandara »

Brorsan släktforskar. Jag undrar om vi har samiskt blod i ådrorna. Min släkt på mammas sida kommer från Västerbotten.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by Geta »

Det vore spännande att göra DNA-test men vet inte om det är tillförlitligt.

Nu anser man inte att DNA-undersökningen som gjordes för att få fast
dubbelmördaren i Linköping var laglig med dagens lagar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Blixtlås i Tiden

Post by Schizofreni »

Jag tycker att jordingar är intressanta, allt som går runt på den där planeten, som sedan går runt solen. Alla de där runda atomerna som går runt. (för att inte tala om elektronerna som går varvet utanpå det som går runt) Jordingar är intressanta mest för att jag alltid gillat att ha lokal anknytning.

Vad ska man annars tänka på?

Vad tycker ni jordingar om jorden?

Kan ni egentligen tala om en planet utan att ha erfarenhet av andra planeter?

Är det inte samma resor ni gör Jordingar, till och från samma ställen? Zick-Zack i det runda medan klockspelet går? Blir det inte lite som ett fyrkantigt blixtlås i tiden?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by Fantasio »

Jag är så tacksam för att detta forum finns. Utan det vore mitt liv fattigt. Jag spenderar lätt flera timmar om dagen här. Annars är jag inne på Gamereactor, Svenska fans, Youtube, bloggen, Flashback och text-TV.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur mycket tid lägger du på Viska?

Post by Fantasio »

Jag skulle önska att fler medlemmar var aktiva sena kvällar och nätter. Det blir lite ensamt här inne vid den tiden. Jag hoppas det tar ordentlig fart och att Viska får många nya medlemmar.
Post Reply