Insjuknar jag?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Jag har en till synes diffus och oklar rädsla inombords. Mår inte bra, med andra ord. Det skulle inte förvåna mig (men förarga mig) om jag snart bidde inlagd igen. Skulle kunna krypa ur skinnet känns det som. Det är nu ni ska skriva att allt bra och att det bara är jag som inbillar mig. Jag vill ha hjälp.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35985
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Insjuknar jag?

Post by Geta »

Jag tror att du längtar efter att bli inlagd, Fantasio. Det var länge
sedan som du var det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Geta wrote: 09 Jan 2023, 17:41 Jag tror att du längtar efter att bli inlagd, Fantasio. Det var länge
sedan som du var det.
Det händer då och då att jag längtar efter en inläggning. Blev utskriven den 30 september. men prio ett är ryggen nu, det är på grund av den som jag gått upp i varv och upplever oro. Tror jag.
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24663
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Insjuknar jag?

Post by Leakim97 »

Fantasio wrote: 09 Jan 2023, 17:16 Jag har en till synes diffus och oklar rädsla inombords. Mår inte bra, med andra ord. Det skulle inte förvåna mig (men förarga mig) om jag snart bidde inlagd igen. Skulle kunna krypa ur skinnet känns det som. Det är nu ni ska skriva att allt bra och att det bara är jag som inbillar mig. Jag vill ha hjälp.
Vad vill du ha hjälp med tror du? Kanske bli inlagd så att inte de mörka tankarna tar över? Brukar man bli inlagd om man försöker göra medicinjusteringar? Vad jag vet själv så när jag blivit inlagd så vill jag inte vara där utan då vill jag hem igen (förutom när jag varit väldigt sjuk)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Nej, jag vet inte vad jag vill ha hjälp med. Att vara inlagd är urtråkigt. Får jag välja avdelning tar jag 26:an. Där får man ha byxor med skärp i och skosnören i skorna. Man får gå ut och röka när man vill, inte bara vid 9.30, 10.30, 11.30 och så vidare. Fast att hamna på PIVA kan kännas lugnt och tryggt. Det enda negativa som hänt mig där har varit folk som blivit tjuriga på att jag inte har bjussat på cigg eller som när jag fick en smäll på armen.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Insjuknar jag?

Post by amandara »

Börja inte röka hursomhelst.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Nej då, jag ska i alla fall försöka att inte börja igen då.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Det var falskt alarm, ingen psykos. Det har lugnat ned sig i huvudet. Har inte behövt ringa vården. Skönt det nu när vi börjar gå mot ljusare tider, då vill man inte vara inlagd.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Insjuknar jag?

Post by amandara »

Fantasio wrote: 11 Jan 2023, 23:38 Det var falskt alarm, ingen psykos. Det har lugnat ned sig i huvudet. Har inte behövt ringa vården. Skönt det nu när vi börjar gå mot ljusare tider, då vill man inte vara inlagd.
Ja satan i gatan vad gött det är när man känner vittring på våren.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Ett TV-spel jag vill ha släpps i mars månad. Det vill jag ju ha, det riskerar att sälja slut. Då kan jag inte vara inlagd.
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24663
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Insjuknar jag?

Post by Leakim97 »

Varför tänker du på om att bli inlagd? Varför behöver du, har du stabil medicinering?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Det stormar i huvudet, men jag håller mig förvånansvärt lugn. Vet att det bara är hjärnspöken jag drabbats av. Men vill ringa snuten och rekvirera en patrull att gå på jakt med. Nej, jag tror bestämt jag får lägga mig och sova bort joxet.
Post Reply