Insjuknar jag?

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4294
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Insjuknar jag?

Post by yrväder »

Lugnast så
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Om man är omedicinerad får man kanske psykos flera gånger om året. Jag säger inte att jag fått psykos inför alla de inläggningar jag varit med om, men något är det som inte är som det ska i min hjärna. Jag har två antispykotiska mediciner, Cisordinol och Clozapine. Är jag immun mot mediciner? Det tillhör väl ovanligheterna att bli inlagd en två, tre gånger per år?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36930
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Insjuknar jag?

Post by Geta »

Fantasio,

Du vill ju bli inlagd då och då.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Visst, det stämmer. Men när det väl är på tapeten ångrar jag mig och tackar nej till vård. Blir inlagd ändå. Den som inte varit inlagd på flera år är väl i remission, eller vad det kallas? Jag har redan varit inlagd en gång i år. Låg inne mellan tidig mars och halva maj. Blir jag inlagd en gång till kommer jag inte upp i min sämsta svit tre ggr per år.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Jag har problem medröster. En röst ropar mitt namn i desperation låter det som. Jag har tagit till starköl och lyssnar på musik. Det hjälper, alkohol is da shit.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Insjuknar jag?

Post by wasp »

Fantasio wrote: 17 Aug 2023, 19:09 Jag har problem medröster. En röst ropar mitt namn i desperation låter det som. Jag har tagit till starköl och lyssnar på musik. Det hjälper, alkohol is da shit.
Går inte att medicinera bort rösterna helt och hållet för mig heller. De försökte under 1986-1990 att gem mig 'hästdoser', men till slut fick jag underhållsdos.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Insjuknar jag?

Post by Koi »

Fantasio wrote: 17 Aug 2023, 19:09 Jag har problem medröster. En röst ropar mitt namn i desperation låter det som. Jag har tagit till starköl och lyssnar på musik. Det hjälper, alkohol is da shit.
Jag löste också upp mina röster med sprit i min ungdom. Var inte hållbart i längden. Blir inte heller av med rösterna trots medicinering.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12648
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Insjuknar jag?

Post by zoegas »

Det är riktigt synd om er. Jag hör nått ord i månaden. När det var som värst kunde jag knappt överleva. Kram på er.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4294
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Insjuknar jag?

Post by yrväder »

Jo så är det i psykos är alkohol en lindring.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Jag rörde till det, jag tror bara jag varit inlagd en gång i år. Det är illa nog. Just nu mår jag dåligt över ett litet TV-spel. Jag går upp i varv våldsamt och ibland vill jag hoppa från köksfönstret. Det behövs så lite för att jag ska börja må sämre.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Jag har ett försänkt stämningsläge på fikon-/läkarspråk. Det kanske inte vore så dumt att ta en inläggning när allt kommer omkring. Leva och bo gratis med LPT. Jag kan sakna lugnet på avdelningen. Äsch, jag vet inte vad jag vill.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36930
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Insjuknar jag?

Post by Geta »

Du är en periodare.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply