Tråden om periodisk fasta

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om periodisk fasta

Post by memphis »

Han lider av undervikt. Det syns för att käken tittar ut som den gör.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om periodisk fasta

Post by Klankedinken »

Ska du titta?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om periodisk fasta

Post by Zoidar »

Någon testat 14:10? Alltså ha 14h paus mellan kvällsmat och frukost. Gör i princip så omedvetet.

Image
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18583
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om periodisk fasta

Post by Krokus »

https://www.styrkelabbet.se/periodisk-f ... inte-ater/

En lång artikel om periodisk fasta.

"Som sagt, den här artikeln handlar inte om långtidseffekterna av periodisk fasta. Istället handlar den om vad som händer i kroppen under timmarna du inte äter, när du praktiserar periodisk fasta. Hur påverkas förbränningen och inlagringen av fett, protein och kolhydrater? Vad händer med muskelnedbrytningen och dina hormonnivåer? Hamnar du i ett svälttillstånd där din förbränning sjunker, eller är det till och med tvärtom? Är du intresserad av de frågorna läser du rätt artikel. Här går jag igenom allt det och mycket mer, inspirerad av en färsk vetenskaplig översikt."
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om periodisk fasta

Post by Zoidar »

Verkar intressant. Lite lat just nu, men ska läsa det sen.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om periodisk fasta

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 17 Feb 2022, 19:09 https://www.styrkelabbet.se/periodisk-f ... inte-ater/

En lång artikel om periodisk fasta.

"Som sagt, den här artikeln handlar inte om långtidseffekterna av periodisk fasta. Istället handlar den om vad som händer i kroppen under timmarna du inte äter, när du praktiserar periodisk fasta. Hur påverkas förbränningen och inlagringen av fett, protein och kolhydrater? Vad händer med muskelnedbrytningen och dina hormonnivåer? Hamnar du i ett svälttillstånd där din förbränning sjunker, eller är det till och med tvärtom? Är du intresserad av de frågorna läser du rätt artikel. Här går jag igenom allt det och mycket mer, inspirerad av en färsk vetenskaplig översikt."
Läst det nu. Det var intressant! Tack Krokus! Blev lite sugen på periodisk fasta nu igen. :lol:

Fast rätt nöjd med min havre-lins-diet.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om periodisk fasta

Post by Zoidar »

Inne på periodisk fasta igen för jag väger över 90kg nu. Det gillar jag inte. Omad är sjukt coolt! Synd det inte funkar i verkligheten. Man kan iof ta några Omad-dagar i vecken.

https://youtube.com/shorts/c2dA01HWSQA?feature=share
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om periodisk fasta

Post by Zoidar »

https://youtu.be/CFSPpw3pp-M?si=IQR5WUcgD-vYo00E

En kille som kört Omad i 13 år. Kanske möjligt trots allt att äta Omad. Största problemet skulle jag säga är att få i sig alla näringsämnen man behöver på bara en måltid.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply