Tyskland legaliserar cannabis

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

Är du positiv till legaliseringen av cannabis i Tyskland?

Mycket positiv
4
33%
Generellt positiv
1
8%
Neutral
4
33%
Generellt negativ
2
17%
Mycket negativ
1
8%
 
Total votes: 12

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 21 Jan 2022, 18:40 Alkohol förändrar också personligheten i och med att hämningar blir svagare. Förhindrar att bilda vanor?

Nej det tycker jag inte stämmer. När jag rökte cannabis hade jag rutiner som vanligt. Gick ut med hunden, lagade mat osv. Jag lagade oftare mat då än jag gör nu. Jag gjorde mera saker överhuvudtaget.

Nu har medicinen tagit all inspiration ifrån mig. Jag gör ingenting utom att promenera, äta och kolla internet. Det kan man kalla passiv! Det beror på antipsykotikan.
Långsiktigt förändrar cannabis personligheten och sen tippar jag på att en beroendeexpert är bättre på cannabis än.. så jag litar på hans ord.
Det är synd att du inte har mer kvalitet i livet. Ser att det är vanligt att man hamnar i ett minimum för att man inte klarar för mycket intryck eller social interagering.. Är man skör och så, kan blir mycket jobbigt om man jämför sig också.. Tror det flesta vill kämpa för att få mer mening och tillvaro.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by memphis »

Det är segt och tungt att leva utan dopaminskjutsar i hjärnan. Svårt att känna glädje, rädsla, känna nåt överhuvudtaget. Där kan THC göra nytta.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by Luusje »

Luusje wrote: 17 Jan 2022, 19:47 Ja, vet inte. Jag kommer alltså från ett land där cannabis har varit legal i decennier. Där tycker jag att det över der hela fungerar, förutom att det drar drogturister. Men jag tror att folk i det ena landet kan ha en annan kultur än i ett annat land. När jag ser hur Svenskar njutar alkohol, dvs när man börjar dricka är det bara roligt när man dricker sig full, då tvivlar jag på om en legalisering i Sverige är önskvärt. Men kanske är jag alldeles för hård och blir det helt enkelt ocoolt att röka när man får göra det.
Jag sa egentligen fel. Cannabis är inte legal i Nederländerna, men det tolereras och man behöver inte straffas.

Wikipedia: Cannabis in the Netherlands is illegal, but is decriminalised for personal use. Recreational consumption of the drug is tolerated, and it is available in coffeeshops.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 21 Jan 2022, 18:56 Det är segt och tungt att leva utan dopaminskjutsar i hjärnan. Svårt att känna glädje, rädsla, känna nåt överhuvudtaget. Där kan THC göra nytta.
Jag lever utan cannabis och i stora drag alkohol
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by memphis »

Ja men du är ju konstant missnöjd!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 24 Jan 2022, 17:47 Ja men du är ju konstant missnöjd!
Det är jag inte..
Post Reply