Tyskland legaliserar cannabis

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

Är du positiv till legaliseringen av cannabis i Tyskland?

Mycket positiv
4
33%
Generellt positiv
1
8%
Neutral
4
33%
Generellt negativ
2
17%
Mycket negativ
1
8%
 
Total votes: 12

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23334
Joined: 10 May 2021, 16:12

Tyskland legaliserar cannabis

Post by Zoidar »

Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by Cosmos »

Efter att ha blivit psykotisk efter senaste gången jag rökte på så är jag negativ till en legalisering då cannabis är en starkt medvetandeförändrande drog och kan få långtgående konsekvenser för oss som är psykiskt sköra. Jag hade tur då psykoskänningarna lade sig efter att drogen gått ur kroppen. Men samtidigt ligger drogen kvar i fettcellerna i hjärnan i tre månader och har man otur kan det förorsaka en psykos.

Vissa smärtpatienter har nytta av marijuana som hjälper mot värken. Men vad är det som säger att man inte passar på och tjäna klöver genom försäljning av en del av sitt förråd?
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by memphis »

Jag tycker det är positivt, för som bekant gillar jag att röka cannabis. Även om jag är väldigt känslig för psykos så njuter jag ändå av att röka. Det är med skräckblandad förtjusning som jag röker, men jag gör det inte längre. Om det blev lagligt skulle jag unna mig nån gång då och då.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18648
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by Krokus »

Memphis,

Du kan ju hälsa på din syster? 😊
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37036
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by Geta »

Jag lägger mig inte i vad de gör i Tyskland.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by memphis »

Ja! Vilken bra idé! :D
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by memphis »

En dag blir det nog legalt i Sverige också. Tyskland är ju förebilden nr 1 här.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23334
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by Zoidar »

memphis wrote: 04 Jan 2022, 18:44 En dag blir det nog legalt i Sverige också. Tyskland är ju förebilden nr 1 här.
Tvivlar! Sverige är livrädd för "droger", men mediciner, gärna i höga doser är Sverige glad för så länge en läkare skriver ut.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by memphis »

Ja men till slut kommer vi att vara omringade av länder där cannabis är legalt. Då kommer Sverige inte kunna hålla emot längre. Det tror jag.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23334
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by Zoidar »

Jag är inte negativ till legalisering, men kan inte rekommendera någon att använda cannabis, speciellt de som har psykisk ohälsa. Men det är mycket jag inte kan rekommendera som är lagligt nu och folk använder ändå. Tycker människor måste lära sig ta eget ansvar.

Fördelen med legalisering tänker jag är att polisen kan fokusera på de i mitt tycke allvarligare sakerna. Sen tror jag det blir lättare att söka hjälp att sluta om man vill om det är lagligt. En annan sak är att spänningen att använda cannabis nog minskar eftersom det inte är lika spännande när det är lagligt, det är inte lika coolt då heller. My two cents iaf.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by Nobel »

Tycker det är fel att legalisera för att några potheads vill röka på. Det är bara sorgligt. Däremot, tycker jag att det borde forskas vidare på cannabinoida systemet för att första hur detta fungerar och för att få fram nya typer av mediciner. Det borde finnas tillgängligt i medicinskt syfte, men inte som i en godisbutik.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tyskland legaliserar cannabis

Post by memphis »

Alkohol är egentligen en värre drog än cannabis. Man kan bli aggressiv och våldsam på alkohol, det händer inte med cannabis.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply